Piispa Teemu Laajasalosta Suomen Lähetysseuran hallituksen puheenjohtaja

Helsingin piispa Teemu Laajasalo valittiin Lähetysseuran hallitukseen vuosikokouksessa Jyväskylässä 18.5. Kuva Kirkon Kuvapankki/Markku Pihlaja

Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo on valittu Suomen Lähetysseuran hallituksen puheenjohtajaksi hallituksen järjestäytymiskokouksessa 13.6.2019.

Hallituksen edellinen puheenjohtaja, Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo palveli hallituksessa sääntöjen sallimat kolme kolmevuotiskautta.

Varapuheenjohtajana jatkaa varatuomari Mirja Niemi Lapuan hiippakunnasta.

Lähetysseuran hallitukseen valittiin neljä uutta jäsentä toukokuussa pidetyssä vuosikokouksessa. Lähetysjuhlien yhteydessä Jyväskylässä.

Valitut ovat lakimiesasessori Sari Anetjärvi (Espoon hiippakunta), erovuorossa ollut kirkkoherra Jussi Peräaho uudelleen (Lapuan hiipakunta), tiedottaja Sakari Vanhanen (Tampereen hiippakunta), talousjohtamisen erityisasiantuntija Juha Nivala (Oulun hiippakunta) sekä piispa Teemu Laajasalo (Helsingin hiippakunta).

Hallituksessa jatkavat edelleen ohjelmapäällikkö Heidi Juslin-Sandin (Porvoon hiippakunta), kirkkoherra Juhana Markkula (Turun arkkihiippakunta), lääninrovasti Jaana Marjanen (Kuopion hiippakunta), lähetystyön koordinaattori Ulla Mäkinen (Oulun hiippakunta), talous- ja hankintajohtaja Mirja Niemi (Lapuan hiippakunta), kirkkoherra Jukka Pakarinen (Helsingin hiippakunta) sekä projektiostaja, insinööri Simo Suutari (Mikkelin hiippakunta).