Peshawarin hiippakunta pyytää jatkuvaa esirukousta

Pakistanin kirkkoon kuuluva Peshawarin hiippakunta pyytää jatkuvaa esirukousta. Hiippakunnan All Saints’ Church -kirkkoon tehtiin 22. syyskuuta itsemurhaisku, joka tappoi yli 80 henkeä ja haavoitti noin 150 messuun osallistunutta.

”Kiitämme kaikkia, jotka rukoillevat säännöllisesti puolestamme. Olemme kiitollisia kaikista, jotka seisovat vierellämme ja korottavat äänensä tätä brutaalia iskua vastaan.”

Suomen Lähetysseura lähetti surunvalittelut Peshawarin hiippakuntaan ja uhrien omaisille vielä samana päivänä itsemurhaiskun tapahduttua. Hiippakunnan piispa Humphrey S. Peters on vahvistanut surunvalittelujen perille menon.

Hiippakunnan verkkosivulla piispa esittää tervehdyksensä ja kutsuu kristittyjä eri puolilta maailmaa esirukoukseen.
Pakistanin kristityt ovat erittäin pettyneitä. Heidän mielestään viranomaiset ja poliitikot eivät ole onnistuneet suojelemaan kristittyjä, joka elää maassa vähemmistönä. Pakistanin pääministeri Nawaz Sharif on tuominnut itsemurhaiskun ja ilmaissut myötätuntonsa Pakistanin kristityille sekä lausunut surunvalittelut uhrien omaisille.

Pakistanin yhdistyneen kirkon Peshawarin hiippakunta sijaitsee Khyber-Pakhtunkhwassa Afganistanin rajalla. Alueella asuu noin 100 000 kristittyä. Noin kaksi prosenttia Pakistanin 180 miljoonasta asukkaasta on kristittyjä.

Piispa Peters pyytää kristittyjen esirukousta, jotta nämä kantaisivat surevia vaikeassa ajassa:

Dear Family of Christ all around the world, Please uplift us in your prayers as we are going through a very hard time. We have lost our children, youth and women in majority and our elders in this worst attack on All Saints’ Church. We need your prayerful support. Please continue to pray for us.

Bishop Humphrey S. Peters