Nepalin Bhaktapurin läänissä jaetaan peittoja ja ruokaa

Asukkaille jaettiin avustuspaketti

Lähetysseuran työntekijä Heikki Takko osallistui lauantaina 2.5. kirkkojen kansainvälisen avustusjärjestön ACT Alliancen kanssa avustusten jakoon Bhaktapurin läänissä, joka sijaitsee Kathmandusta itään.

-Asukkaat ovat  itse pystyttäneet telttakyliä  tuhoutuneiden kotiensa läheisyyteen. Kaikille annettiin avustuspaketti joka sisälsi huovan, riisihiutaleita ja nuudeleita, Heikki Takko kertoo.

Kylässä on 200 taloa, joista lähes kaikki ovat vaurioituneet ja neljännes tuhoutunut kokonaan. Lauantaista lähtien kyläyhteisössä tarjotaan viikon verran kaksi lämmintä ateriaa.

Kylän dalitit eli alakastiset ovat räätäleitä. Joidenkin ompelukoneet tuhoutuivat maanjäristyksessä,mikä estää tulojen hankkimisen.

Suomen Lähetysseura pyrkii keskittämään apua heikoimmassa asemassa oleville kuten alakastiset, naiset, lapset ja vammaiset.

Lahjoita netissä

Voit lahjoittaa myös näin:

Tilille FI60 8179 9710 0312 86 kirjoita viestikenttään AUTA

Soita numeroon 0600 11320 (puhelun hinta 20,28 e + pvm.)

Lähetä tekstiviesti AUTA5 (5 e) tai AUTA10 (10 e) numeroon 16155

joka sisälsi huovan