Nenäpäivä on Vuoden varainhankkija – Lähetysseuran osuus Nepalin lapsille

Anna Perho kävi Nepalissa tutustumassa Lähetysseuran työhön ja tapasi siellä mm. Binitan isovanhempineen. Kuva Nenäpäivä

Nenäpäivä sai 4.9. järjestetyssä VaLa Awards -tilaisuudessa Vuoden varainhankkija -palkinnon. Perusteluna oli se, että vuonna 2013 seitsemättä kertaa Suomessa järjestetty Nenäpäivä-kampanja on kasvattanut vuosittain keräystulojaan ja lisännyt ihmisten tietoutta kehitysmaiden lasten tilanteesta.

Viime vuoden tulos, yli 3 miljoonaa euroa, yhdeksän järjestön työhön on huikea potti. Yksi näistä järjestöistä on Suomen Lähetysseura, joka käyttää saamansa osuuden Nepalin lasten ja äitien hyväksi.

Nenäpäivä viihdyttää ja tarjoilee suomalaisille lukuisia hauskoja tapoja osallistua hyvän tekemiseen kampanjan aikana. Nenäpäivä-säätiön tiimi on yhteistyössä Yleisradion henkilöstön kanssa onnistunut kehittämään laadukkaan televisio-, radio- ja somekonseptin, joka kerää median ääreen miljoonayleisön. Nenäpäivästä on tullut syksyn tapaus koko Suomelle.

Palkinnon myöntäjä, Vastuullinen Lahjoittaminen ry, on vuonna 2004 perustettu varainhankintaa harjoittavien yleishyödyllisten yhteisöjen yhteistyöverkosto. VaLan missiona on määritellä ja edistää hyvän hallinnon ja hyvän varainhankinnan periaatteita suomalaisessa yhteiskunnassa sekä auttaa järjestöjä oppimaan yhdessä osana kansainvälistä verkostoa. Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut -kampanja oli VaLan Vuoden varainhankintateko 2012.

Nenäpäivä-kampanja on jälleen 9.10.–9.11.

Nenäpäivä 7.11.2014

RSO:n Nenäpäivä-konsertti 24.10.2014 Yle TV1