Nenäpäivä keräsi uuden ennätystuloksen

Tule mukaan tukemaan lapsiystävällistä koulua ja lasten mielenterveystyötä Nepalissa Nenäpäivän kautta! Kuva Hannaleena Pölkki

Suomen kuudes Nenäpäivä-kampanja huipentui perjantaina 9.11. YLE TV2:n Nenäpäivä-show’hun. Illan päättyessä Nenäpäivä oli saanut kokoon 2 237 767 euroa kehitysmaiden lasten auttamiseksi. Keräys jatkuu aina vuoden loppuun saakka, joten lisää tulosta on vielä odotettavissa.

Kolmen kampanjaviikon aikana ympäri Suomea on järjestetty satoja varainkeruutapahtumia oppilaitoksissa, työpaikoilla, kaduilla ja kahviloissa. Noin 90 Lions-klubia sekä partiolaiset kaikkialta Suomesta ovat kampanjan aikana jalkautuneet kaduille keräyslippaiden kanssa.

Yritykset, yhteisöt ja kaveriporukat perustivat Nenäpäivän nettisivuille kampanjan aikana yhteensä 100 tiimiä, jotka halusivat toimia kehitysmaiden lasten hyväksi. Tiimit ovat keränneet varoja mm. laulamalla, jumppaamalla, järjestämällä myyjäisiä ja leipomalla. Yhteensä tiimit keräsivät varoja yli 234 000 euroa. Kampanja on innostanut tänä vuonna etenkin nuoria osallistumaan.

Nenäpäivän tuotto jaetaan yhdeksän järjestön kesken käytettäväksi kehitysmaiden ihmisten, erityisesti lasten hyväksi.

Suomen Lähetysseura käyttää Nenäpäivästä saamansa varat Nepalissa.