Nenäpäivä keräsi 2,5 miljoonaa – keräys jatkuu vuoden loppuun

9-vuotias Maksud-poika (vas.) luokkatovereineen iloitsee mahdollisuudesta käydä koulua

Suomen yhdeksäs Nenäpäivä-kampanja huipentui vuoden 2015 virallisena Nenäpäivänä 6.11. Yle TV2:lla Nenäpäivä-show’hun. Nenäpäivä-säätiön järjestämä Nenäpäivä-kampanja ja Ylen Nenäpäivä-show keräsivät yhdessä kaikkien suomalaisten kanssa kehitysmaiden lasten hyväksi yhteensä upeat 2,55 miljoonaa euroa Nenäpäivän iltaan mennessä. Nenäpäivä-keräys jatkuu vuoden loppuun saakka.

Nenäpäivään osallistui vuonna 2015 upea määrä yhteisöjä, yrityksiä, kaveriporukoita ja yksittäisiä henkilöitä ympäri Suomen! Nenäpäivä-keräyksen tuotto käytetään yhdeksän järjestön pitkäkestoisissa kehitysyhteistyöhankkeissa, joiden tavoitteena on edistää lasten ihmisarvoisen elämän toteutumista kehitysmaissa. Suomen Lähetysseura käyttää oman osansa Nenäpäivän tuotosta Nepalissa.