Nenäpäivä-kampanja tekee historiaa

”Onpa liikkuminen täällä hankalaa”

Suomen seitsemäs Nenäpäivä-kampanja on hyvässä vauhdissa. Kampanja huipentuu Nenäpäivä-show’hun Yle TV2:lla 8.11.

Nenäpäivä-kampanjassa on tänä vuonna mukana ennätysmäärä yhteistyökumppaneita. Pääyhteistyökumppaneita ovat K-citymarket Oy ja Anttila Oy, Nordea sekä Suomen Lions-liitto.

K-citymarket, Anttila ja Kodin Ykkönen ovat tuoneet myymälöihinsä ja verkkokauppoihinsa runsaasti Nenäpäivän kannatustuotteita, kuten hauskoja Monsteri-Neniä (1,99 €). Yhden Nenän tuotolla järjestöt voivat hankkia esimerkiksi koululounaan kymmenelle nepalilaislapselle. Suomen historian ensimmäinen Nenäpäivä-sinkku (1,99 €) sisältää teinitähti Robinin kappaleen lisäksi musiikkivideon ja Robinin päiväkirjamateriaalia. Nenäpäivä-sinkun tuotolla järjestöt voivat hankkia esimerkiksi neljä hedelmäpuun taimea burundilaisperheelle.

Nordea toimii Nenäpäivän pääyhteistyökumppanina jo toista vuotta. Se järjestää henkilöstönsä voimin laajamittaisia Nenäpäivä-tempauksia ja tarjoaa muun muassa Nenäpäivä-tiimeille maksuttoman käteistilitysmahdollisuuden.

Nenäpäivän pitkäaikainen yhteistyökumppani Suomen Lions-liitto tavoittelee 160 000 € keräyspottia lipaskeräyksillään. Mukana on lähes 250 klubia ympäri Suomen, jotka vievät nenäterveisiä esim. kouluihin.

Otto-pankkiautomaateissa on lahjoitusmahdollisuus Nenäpäivä-kampanjalle Nenäpäivän vannoutuneen kannattajan, Michael Monroen, johdolla. Lisäksi yli 80 ravintola- ja kahvilatoimipisteessä voi herkutella Nenäpäivä-tuotteilla, joiden tuotto menee osittain tai kokonaan Nenäpäivä-keräykseen.

Nenäpäivä-kampanjan suojelijana toimii presidentti Tarja Halonen.

Tule mukaan – perusta tiimi, herkuttele, lahjoita tai huuda hyvää!

Vuoden 2013 Nenäpäivän Hyvän Tekijät Paula Koivuniemi, Janne Kataja, Jarppi Leppänen, Ella Kanninen ja Karim Z. Yskowicz kannustavat suomalaisia pitämään hauskaa ja hankkimaan varoja kehitysmaiden lasten hyväksi rohkeasti eri tavoin. Nenäpäivälle tyypilliseen tyyliin keräykseen osallistutaan paitsi perinteisesti lahjoittamalla, niin myös viihdyttämällä, herkuttamalla, uskaltamalla, liikuttamalla tai myymällä!

Perusta Nenäpäivä-tiimi: Kerää työ- tai kaveriporukka yhteen ja heittäydy hyvän asian puolesta! Voit perustaa Nenäpäivä-tiimin helposti verkossa. Kaikki tiimille lahjoitetut varat menevät Nenäpäivä-keräykseen. Nenäpäivä-tiimejä on perustettu 16.10. mennessä jo yli 80. Lisäksi noin 200 koulua ja päiväkotia on lähtenyt mukaan tekemään omia Nenäpäivä-tempauksiaan. Perusta oma tiimi ja seuraa muiden tiimien tempausten etenemistä ja keräyssaldon karttumista osoitteessa: nenäpäivä.fi/tiimit.

Huuda hyvää: Nyt voit huutaa hyvää Nenäpäivän hyväksi helposti Huuto.netissä. Tänä vuonna huudettavana on muun muassa uskomaton Uskalla kosia -paketti Tillanderin timanttisormuksen, Scandic Hotel Paasin hotellisviitin ja Club for Fiven live-serenadin kera: huuto.net/nenapaiva.

Nenäpäivä radiossa ja televisiossa

Ylen aluetoimitukset ja Radio Suomi raportoivat Nenäpäivä-tempauksista ympäri Suomen. Kaupunkien ja kuntien tapahtumista tiedotetaan myös Nenäpäivän nettisivuilla: nenäpäivä.fi/nenätapahtumat.

5.11. Nenäradio starttaa toista kertaa. Kaupallisten radiokanavien Bassoradio, Radio Nova ja NRJ sekä YleX muodostama Nenäradio lähettää Helsingin keskustan Lasipalatsilta omaa Nenä-lähetystä noin 24 tunnin ajan keräten samalla varoja kehitysmaiden lapsille: nenäradio.fi.

www.nenapaiva.fi

Katso Robinin Nenäpäivävideo