Monikulttuurinen musiikkiklubi tuo tuulahduksia eri maista Espooseen

Worlds Within Music -klubi aloittaa kiertueensa maaliskuussa Espoonlahden seurakunnan nuorisotila Sodesta. Espoon seurakuntien ensimmäistä monikulttuurista klubi-iltaa vietetään torstaina 15.3. klo 19–21. Tilaisuuden house bandina esiintyvät Sakari Löytty ja Pekka Nyman & Nöyrä Nuoli.

Musiikkiklubin idea on lähtöisin Espoon seurakuntien monikulttuurisuustyön sihteeri Pertti Poutaselta. Arkiseen alkuiltaan ajoittuva klubi tarjoaa avoimen estradin musikaalisesti lahjakkaille soittajille ja laulajille.

Iltojen toteutusta musaklubin tiimi on miettinyt muusikko, lähetystyöntekijä Sakari Löytyn kanssa. Musaklubeilla on yhtymäkohta Löytyn työhön Suomen Lähetysseurassa.

– Työskentelen projektipäällikkönä kulttuurirajat ylittävän työn hankkeessa. Yksi tehtävistäni on käynnistää kulttuurien välistä vuorovaikutusta edistäviä projekteja seurakunnissa. Vastaavantyyppistä vuorovaikutteista matalan kynnyksen harrastustoimintaa olen luotsannut tammikuun alusta lähtien Tampereella, Harjun seurakunnassa. Illoissa eri kulttuureista lähtöisin olevat musiikinharrastajat ovat opetelleet lauluja toinen toisiltaan. Harjoittelemiamme kappaleita esitämme jumalanpalveluksissa, Maailmojen Messussa.

Lue koko juttu Espoon seurakuntien nettisivuilta.

Maailmojen Messuun on mahdollisuus tutustua mm. ensi kesän Valtakunnallisten Lähetysjuhlien yhteydessä. Lähetysjuhlat pidetään Haminassa 8.-10.6. Maailmojen Messu toteutetaan osana Lähetysjuhlien ohjelmaa Kotkan kirkossa sunnuntaina 10.6. klo 10.