Mardanin kirkko poltettiin Pakistanissa

Mardanin kirkko Peshawarin hiippakunnassa Luoteis-Pakistanissa koki täydellisen tuhon perjantaina.

Suomen Lähetysseura sai viestin yhteistyökumppaniltaan Pakistanin kirkolta, että sen Mardanissa sijaitseva kirkko on poltettu perjantaina 21.9.

Tuhannet eri poliittisten ja uskonnollisten puolueiden aktivistit sekä opiskelijat protestoivat pilkkaavaa videofilmiä vastaan myös Mardanin alueella. Mielenosoittajat marssivat kaupungin läpi St. Paulin kirkkoon, rikkoivat kirkon kalusteet ja kaiken muun irtaimiston sekä pyhät kirjat.

Mielenosoittajat polttivat myös kirkon yhteydessä sijaitsevan St. Paulin koulun, pappilan ja kaksi alueella sijainnutta taloa. Toisessa talossa asui koulun rehtori. Alueen asukkaat pakenivat alueen aitauksessa sijainneen takaportin kautta.

Kukaan ei loukkaantunut, eikä ihmishenkiä menetetty, mutta kirkko ja koulu kärsivät täydellisen tuhon.

lähde: The Frontier News (Peshawarin hiippakunta, Pakistanin kirkko)

***

Suomen Lähetysseura on toiminut Pakistanissa vuodesta 1960. Tällä hetkellä Pakistanissa on yksi lähetystyöntekijä; hänen asuinkaupungissaan on ollut rauhallista.

Kuva: Pakistanin kirkko