Luvassa yhteislaulua ja yllätysnumeroita: Maailman Kauneimmat Joululaulut -juhlakonsertti 14.12.

Olli Ahvenlahti

– Konsertissa kuullaan soolojen lisäksi yllätyksellisiä duettoja ja muita jännittäviä esityksiä, lupailee Mikael Konttinen, Maailman Kauneimmat Joululaulut -juhlakonsertin juontaja ja yksi sen esiintyjistä. Maailman Kauneimmat Joululaulut -juhlakonsertti Hartwall Areenalla 14.12. klo 19.30 on yksi Kauneimpien Joululaulujen 40-vuotisjuhlavuoden tapahtumia. Media sai esimakua konsertista 26.11. pidetyssä lehdistötilaisuudessa.

Mikael Konttisen lisäksi konsertissa esiintyy joukko tämän hetken tähtiartisteja, mm. Saara Aalto, Diandra, Tomi Metsäketo, Johanna Försti, Veeti Kallio, Laura Voutilainen ja Jarkko Ahola. Pari yllätysnimeä odottaa vielä paljastustaan.

Musiikista vastaa Olli Ahvenlahden 12-henkinen juhlaorkesteri ja mukana on myös Suomen suurin kuoro, toistatuhatta laulajaa kanttorien Sanna Remeksen ja Seppo Murron johdolla. Suurkuorossa on mukana kymmeniä seurakunta- ja muita kuoroja pääkaupunkiseudulta ja kauempaakin. Myös yleisö pääsee laulamaan rakkaimpia ja suosituimpia joululauluja yhdessä artistien kanssa.

Juhlalevy ja uusia joululauluja

Universal Music on juhlavuoden kunniaksi tehnyt kokoomalevyn kahdesta aikaisemmasta Maailman Kauneimmat Joululaulut -levytyksestä. Kokoomalevyllä on mukana kolme uutta laulua, jotka esittävät Diandra, Robin ja Johanna Försti.

– Minä aloitan joululaulujen laulamisen kotona jo aikaisin, kertoo Diandra, joka uskoo, että tulossa on lämmintunnelmainen konsertti. Hänen omat lempijoululaulunsa ovat Have Yourself a Merry Little Christmas ja Kun joulupukki suukon sai. Levyllä hän esittää Whitney Houstoninkin esittämän kappaleen Kuuletko sä myös sen. Ehkäpä se kuullaan konsertissakin, mutta muuta ei vielä paljasteta.

Hartwallin konsertissa julkistetaan ja esitetään myös kymmenen vuotta täyttävän Jouluradion uuden suomalaisen joululaulukilpailun voittaja. Kilpailuun tuli kaikkiaan 266 ehdokasta, joista kolme pääsee finaaliin. Yleisö voi äänestää näistä kolmesta voittajan 2.-14.12.

Konsertin järjestää Suomen Lähetysseura. Tuotannosta vastaa Lilja Production. Konsertin tuotto ohjataan Suomen Lähetysseuran joulukeräykselle lasten lukutaidon edistämiseksi Aasiassa.

Liput www.lippu.fi á 35 € (S-etukortti 30 €), sekä Lippupisteen myyntipisteet, puh. 0600 900 900 (1,97 €/min+pvm),   R-kioskit (tapahtumanumero 103548) tai ovelta ennen konserttia.

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat 40. kerran

Mikael Konttinen