Katastrofirahasto

Auta siviilejä Israel-Palestiina-kriisissä

Suomen Lähetysseura tukee Itä-Jerusalemissa sijaitsevan Augusta Victoria -sairaalan toimintaa, joka on erikoistunut syöpä- ja munuaistautipotilaiden hoitoon. Sairaala valmistautuu myös hoitamaan taisteluissa haavoittuneita ihmisiä ja majoittamaan potilaita ja heidän perheenjäseniään.

Tuellasi autetaan siviilejä kasvavassa hädässä Länsirannalla ja Gazassa. Tuki suunnataan muun muassa ruokaan, puhtaaseen veteen, lääkkeisiin, terveyspalveluihin ja psykososiaaliseen tukeen.

Auta siviilejä kriisin keskellä

Auta sotaa pakenevia — lahjoita hätäapua Ukrainan kriisin keskelle

Lahjoittamalla katastrofirahastoon annat hätäapua sitä eniten tarvitseville. Juuri nyt tukeasi tarvitaan erityisesti Ukrainassa.

Sota on pakottanut ukrainalaiset jättämään kotinsa ja etsimään suojaa. Monet yrittävät paeta naapurimaihin turvaan. Annamme hätäapua ukrainalaisille tarjoamalla tilapäistä suojaa, ruokaa, lääkkeitä, psykososiaalista tukea ja sielunhoitoa.

Suomen Lähetysseura vie hätäavun perille Ukrainassa ja sen lähimaissa toimivien paikallisseurakuntien kautta. Avun koordinoi Luterilaisen maailmanliiton Maailmanpalvelu.

Lahjoita humanitaarista apua Ukrainaan!

Lahjoita apua Ukrainaan

Suomen Lähetysseuran katastrofityö

Suomen Lähetysseuran katastrofityö kohdentuu ensisijaisesti maihin, joissa Lähetysseuralla on jo ennestään toimintaa. Näin saamme avun luotettavasti ja nopeasti perille pitkäaikaisten yhteistyökumppanien kautta.

Lähetysseura sitoutuu kaikessa toiminnassaan kansainvälisesti hyväksyttyihin humanitaarisen avun normeihin ja standardeihin. Katastrofiapua annetaan etniseen taustaan, uskontoon tai kansallisuuteen katsomatta.

Lue lisää katastrofityöstämme »

Sinä voit auttaa hädän keskellä!

Patja 2 kpl
5 kpl huopia
Hätäravintoa lapsille
Perheen avustuspaketti

Näin lahjoitat:

• MobilePayllä: numeroon 17550
  • Tekstiviestillä: Lähetä viesti AUTA20 (20 €) tai AUTA10 (10 €) numeroon 16155
  • Soittamalla numeroon 0600 11320 (Puhelun hinta 20,28 € + pvm.)
  • Tilisiirrolla IBAN FI38 8000 1400 1611 30, kirjoita viestiksi: Auta
  • Verkkosivuillamme: tee lahjoitus »

Katastrofityö 2022:

Vuoden 2022 humanitaarisen työn pääkohde oli Ukraina ja sen naapurimaat. Lähetysseura toimitti apua yhteistyössä Luterilaisen maailmanliiton kanssa ja tuki sen jäsenkirkkojen toimintaa Ukrainassa ja lähialueilla. Esimerkiksi Puolassa annoimme tukea pakolaisille suunnattujen toimintakeskusten perustamisessa.

Ilmastonmuutoksen ja ruokaturvan heikentymisen vaikutukset näkyivät monessa maassa monina humanitaarisen avun tarpeina. Tuimme esimerkiksi Pakistanissa, Nepalissa ja Kambodzhan tulvista kärsiviä ihmisiä. Vuonna 2022 Lähetysseuran katastrofirahastosta annettu tuki oli yhteensä 323 888 euroa ja suoraa apua sai 21 695 ihmistä.

Lahjoitusten turvin olemme voineet tukea ihmisiä katastrofin keskellä.