Lähetysseuran uusin kirja: He jäivät sydämeeni – Tositarinoita Etiopiasta

”Tapasin kymmeniä ihmisiä

Sari Lehtelä on työskennellyt Lähetysseuran tiedottajana Etiopiassa viimeiset neljä vuotta ja kirjoittanut sieltä säännöllisesti artikkeleita ja kolumneja suomalaisiin medioihin. Kirjaan He jäivät sydämeeni – Tositarinoita Etiopiasta 2011–2015 (Suomen Lähetysseura 2015) on koottu laaja valikoima Lehtelän kirjoituksia.

Useimmat kirjoitukset liittyvät Suomen Lähetysseuran tai sen kumppanin Etiopian evankelisen Mekane Yesus -kirkon työhön. Monien juttujen päähenkilöinä ovat vammaiset ihmiset.

Sari Lehtelä kertoo onnistumistarinoita: kerjäävästä Lubabasta tuli torikauppias, pienenä vammautunut Endeshaw opiskeli hienomekaanikoksi. Hän kuvaa myös, miten uusi sukupolvi mullistaa vanhoja tapoja kuten tyttöjen ympärileikkaus. Mukana on myös kirkon työntekijöiden muistoja vaikeilta vuosikymmeniltä ja muslimijohtajan kiitos.

”Tapasin kymmeniä ihmisiä, joiden kohtalot raapaisivat sisintäni”, Sari Lehtelä kirjoittaa esipuheessaan. ”Hämmästyttävän usein heistä säteili valoa, joka vahvisti uskoa parempaan maailmaan.”

Tilaa: http://basaari.mission.fi

Kirjaa myydään myös Lähetysseuran Basaarissa, Tähtitorninkatu 18 (avoinna ma-pe klo 12-15.30) sekä hyvinvarustetuissa kirjakaupoissa.

Kirjan hinta on 23 euroa.

joiden kohtalot raapaisivat sisintäni. Hämmästyttävän usein heistä säteili valoa