Lähetysseuran toiminnanjohtaja: Ekstremismi ja terroriteot eivät ole hyväksyttäviä millään perusteilla

Pariisin hirvittävät terroriteot ovat järkyttäneet meitä kaikkia. Uhrit ja heidän läheisensä ovat ajatuksissamme ja rukouksissamme.

Ekstremismi ja terroriteot eivät ole hyväksyttäviä millään perusteilla, kaikkein vähiten uskonnollisin. Meidän on kunnioitettava jokaista ihmistä Jumalan kuvana ja hänen oikeuttaan elää vapaana ilman väkivallan pelkoa. Jokainen tämänkaltainen teko haastaa meitä toimimaan päättäväisesti rauhan ja oikeudenmukaisuuden puolesta.

Rauha ei ole vain poliittikkojen vastuulla; siihen tarvitaan kansalaisyhteiskunnan toimijoiden aktiivista osallistumista. Jokainen meistä voi omalta osaltaan olla torjumassa ekstremismiä riippumatta siitä, minkä uskonnon tai ideologian nimissä sitä harjoitetaan. Kirkolle mukana oleminen on itsestään selvä asia sen oman sanoman vuoksi. Kirkko on lähetetty maailmaan, jotta evankeliumin sanoma Jumalan rakkaudesta voisi toteutua kaikkialla.

Seppo Rissanen
Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja