Lähetysseuran syntymäpäivänä siunattiin uusia lähetystyöntekijöitä

Sanna Saarto

Sunnuntaina 19.1. vietettiin Suomen Lähetysseuran 155-vuotissyntymäpäivämessua Helsingin Vanhassa kirkossa yhdessä Helsingin tuomiokirkkoseurakunnan kanssa. Messussa siunattiin myös viisi uutta lähetystyöntekijää.

Lähetystyöhön siunaamisen suoritti piispa Björn Vikström avustajinaan toiminnanjohtaja Seppo Rissanen ja kotimaatyön johtaja Satu Kantola Lähetysseurasta sekä pastori Arto Antturi ja kansainvälisen työn sihteeri Natasha Vaalgamaa Tuomiokirkkoseurakunnasta.

– Lähetyskutsu on annettu meille kaikille. Lähetystyö on juuri sitä, että rohkaisemme ihmisiä tulemaan elävän veden äärelle. Jumalan kutsu myös ylittää ihmisten ja kansojen väliset rajat, Vikström sanoi viitaten sunnuntain evankeliumitekstiin, joka kertoi Jeesuksen ja samarialaisen naisen kohtaamisesta Sykarin kaivolla (Joh. 4:5–26)

Uusia lähetystyöntekijöitä siunattiin viisi. Kansainvälisen sosiaali- ja terveyspolitiikan maisteri, sosionomi (AMK) Prakash Dhakal on kutsuttu vammaistyön neuvonantajaksi Forward Looking -järjestön työyhteyteen Nepaliin. Sosionomi-diakoni (AMK) Sara Dhakal on kutsuttu vapaaehtoisten ja esikoulutusharjoittelijoiden koordinaattoriksi Nepaliin. Sosionomi-diakoni (AMK), psykoterapeutti Kaija Grundell lähti jo sunnuntai-iltana maahanmuuttajatyöhön Taiwaniin. FM, pääkirjoitustoimittaja Pekka Mikkola on jo aloittanut Venäjän ja Viron aluepäällikkönä. BA Sanna Saarto lähtee projektineuvonantajaksi alkuperäiskansojen voimaannuttamishankkeeseen Botswanaan.

Kummipoika palaa Nepaliin työntekijänä

Nepalissa syntynyt ja kasvanut Prakash Dhakal aloittaa helmikuun alussa vammaistyön neuvonantajana Forward Looking -järjestön palveluksessa. Hän on sosionomi ja sosiaali- ja terveyspolitiikan maisteri. Opintoja on takana niin Nepalissa kuin Suomessa ja Norjassakin. Ennen Nepaliin lähtöä Prakash työskenteli Diakonissalaitoksen Sanervakodissa Helsingissä.

– Mahdollisuus palvella lähetystyössä on minulle suuri siunaus. Tuntuu todella hyvältä aloittaa Lähetysseurassa, sillä se on auttanut minua tulemaan siksi, joka olen nyt, Prakash sanoo.

Suomalaiset kummit tukivat hänen opintojaan 10-vuotiaasta asti Lähetysseuran kautta. Myöhemmin hän sai jatkaa Lähetysseuran stipendiaattina.

Tue lähetystyöntekijää