Lähetysseuran stipendiaatit valmistuivat Hongkongin teologisesta seminaarista

Myanmarista kotoisin oleva Do Khan Tuang (vas.) opiskeli seminaarissa englantia. Laosilainen Dethsacda Aphayamath valmistui teologian maisteriksi. Keskellä Lähetysseuran työntekijä Heidi Uusimäki.

Kesäkuun alussa valmistui kaksi Lähetysseuran stipendiaattia Hongkongin luterilaisesta teologisesta seminaarista. Laosilainen Dethsacda Aphayamath sai kolmevuotisen opiskelunsa päätökseen ja valmistui teologian maisteriksi. Myanmarilainen Do Khan Tuang opiskeli seminaarissa englantia vuoden ja sai opinnoistaan diplomin.

Seminaarin presidentti, tohtori Simon Chow saarnasi valmistujaismessussa Psalmista 100. Hän valitsi tämän Psalmin, koska tänä vuonna vietetään seminaarin satavuotisjuhlia.

Chow sanoi, että valmistuminen seminaarista on alku Jumalan palvelemiselle, joka kestää loppuelämän. Psalmi kutsuu ihmisiä palvelemaan Jumalaa, luottamaan Jumalaan täydellisesti ja pyytää heitä olemaan kuuliaisia ja luottamaan Hänen sanaansa.

Simon Chown mukaan Psalmi 100 vakuuttaa meille, että Jumala rakastaa meitä.

”Olemme Hänen kansaansa, hänen lampaitaan. Meidän ei tule pelätä vaan marssia eteenpäin rohkeasti.”

Molemmat stipendiaatit kiittävät tukijoitaan. He katsovat tulevaisuuteen luottaen täysin Jumalaan ja Herraamme Jeesukseen Kristukseen. Molemmat palaavat kotimaahansa palvelemaan omaa seurakuntaansa. Do Khan Tuang toivoo pääsevänsä vielä jatkamaan opintojaan Hongkongiin. Dethsacda toivottaa Jumalan siunausta kaikille tukijoillensa.

Heidi Uusimäki