Lähetysseuran Nepalin-aluepäällikön vastuulle tulee myös Pakistanin-työ

Ben ja Mia Westerling ovat olleet lähetystyössä Nepalissa elokuusta 2012 lähtien. Kuva: Joanna Lindén-Montes.

Ensi vuoden alusta Lähetysseuran Nepalin-aluepäällikkö Ben Westerling vastaa myös Pakistanin-työstä.

Kathmandussa asuva Westerling vierailee Pakistanissa maaliskuussa yhdessä Anni Suhosen kanssa, joka on hoitanut aluepäällikön tehtäviä Suomesta käsin. Suhonen jää ensi vuoden alussa eläkkeelle.

-Vierailen Pakistanissa pari kertaa vuodessa. Tehtäviini kuuluu pitää yhteyttä Pakistanin kirkon Peshawarin hiippakuntaan ja Lähetysseuran työntekijään Jenni Hauniaan, joka työskentelee Tankin sairaalassa. Jenni tulee vuorostaan Nepaliin keväällä osallistuakseen työntekijäpäiville.

Lähetysseura on toiminut Pakistanin luoteisprovinssissa vuodesta 1960. Yhteistyökumppani on Pakistanin kirkon Peshawarin hiippakunta. Lähetysseura tukee hiippakunnan koulutus- ja terveydenhuoltotyötä; Tankissa sijaitseva kristillinen sairaala palvelee Afganistanin rajan lähellä asuvaa väestöä uskontoon katsomatta.

Lähetysseura tukee myös hiippakunnan kristillistä kasvatusta sekä toimintaa eri uskontojen rauhanomaiseen yhteiseloon. Kummityön kautta tuetaan lasten koulunkäyntiä.

Lue lisää Pakistanin-työstämme.