Lähetysseuran hallinto- ja talousjohtaja Tarja Larmasuo jää eläkkeelle

Hallinto- ja talousasioista vastaava johtaja Tarja Larmasuo jää eläkkeelle toukokuussa, ja uuden johtajan haku on jo käynnistynyt.

Tarja Larmasuo.
Kuva: Heidi Tirri.

”Tässä organisaatiossa on saanut kehittää ja kehittyä. Olen saanut tehdä töitä hyvässä luottamuksen ilmapiirissä ja hyvien tyyppien kanssa. Seurakuntien arki ja ihmiset ovat tulleet tutuiksi”, Larmasuo sanoo.

Varatuomari Tarja Larmasuo on tehnyt töitä Lähetysseurassa syyskuusta 2000 lähtien, jolloin hänet valittiin juristin tehtävään. Aikaisemmin Larmasuo työskenteli lakimiestehtävissä rahoitusalalla.

Lähetysseurassa Tarja Larmasuo on kehittänyt henkilöstö- ja taloushallintoa sekä järjestöhallintoa, työprosesseja ja johtanut talouspalveluja, henkilöstöpalveluja ja ict-palveluja.

”Merkittävimpiä johtamiani projekteja ovat olleet sähköisen dokumenttien hallinnan järjestelmän käyttöönotto, Kirkon ympäristödiplomin saaminen ensimmäisenä kirkollisena järjestönä ja Lähetysseuran muutto Tähtitorninkadulta Länsi-Pasilaan”, Larmasuo sanoo.

Larmasuo on hoitanut Lähetysseurassa myös testamenttilahjoituksia, joiden kautta on kanavoitunut Lähetysseuran työhön noin 40 miljoonaa euroa.

Larmasuon seuraajan haku on käynnistynyt tänään.

”Lähetysseura on mielenkiintoinen kansainvälinen toimija, jolla on työtä 27 maassa eri puolilla maailmaa. Seuraajalleni on tarjolla huikean kiinnostava näköalapaikka järjestökentälle, kirkkoon ja maailmalle”, Larmasuo sanoo.

Lisätietoja:

Tarja Larmasuo tarja.larmasuo(at)suomenlahetysseura.fi p. 040 451 4534