Lähetysseuralta 20 000 euroa Tansanian maanvyörymäuhreille

Joulukuun alussa esiintyneet epätavallisen voimakkaat sateet aiheuttivat maanvyörymiä Tansaniassa Kilimanjaron ja Arushan sekä Mbeyan alueilla. Yhdeksän ihmistä kuoli ja lähes 7 000 menetti kotinsa. Suomen Lähetysseura on myöntänyt 20 000 euroa katastrofiavustusta Tansanian evankelisluterilaiselle kirkolle katastrofin uhrien avustamiseen.

Maanvyörymien alle jäi myös satoja hehtaareja peltoa, karjaa, teitä ja siltoja. Uhriluvut saattavat vielä nousta, kun mutaan hautautuneita taloja saadaan kaivettua esiin.

Tansanian evankelisluterilainen kirkko on anonut kirkkojen keskinäisen katastrofi- ja kehitysyhteistyöjärjestö ACT-allianssin kautta tukea hankkeeseen, jonka tavoitteena on auttaa vajaata 5000 ihmistä. Apu sisältää noin kuukauden annoksen maissia ja papuja sekä perustarvikkeita, kuten saippuaa, moskiittoverkkoja ja vesiastioita. Ensisijaisia avun saajia ovat lapset, raskaana olevat naiset ja vanhukset.

Tue Lähetysseuran katastrofityötä