Lähetysseura valmistautuu avustamaan Nepalin maanjäristyksen uhreja

Lauantaiaamuna 25.4. Nepalissa sattunut poikkeuksellisen voimakas maanjäristys on vaatinut ihmishenkiä sekä aiheuttanut laajaa aineellista tuhoa.

Suomen Lähetysseura valmistautuu auttamaan maanjäristysalueella olevia ihmisiä. Apu menee perille paikallisten yhteistyökumppanien kautta.

Lähetysseuran ja kumppanien katastrofityö pohjautuu yleismaailmallisiin ihmisoikeuksiin. Katastrofiapua annetaan etniseen taustaan, uskontoon tai kansallisuuteen katsomatta. Hätäavulla turvataan katastrofialueella asuvien riittävä ravinto, majoitus, puhdas vesi ja välttämätön terveydenhuolto.

Suomen Lähetysseura on työskennellyt erityisesti naisten, tyttöjen, alakastisten dalitien ja vammaisten aseman helpottamiseksi Nepalissa vuodesta 1978. Kumppaneina Suomen Lähetysseuralla ovat alueen kirkot ja järjestöt.

Lähetysseura kerää varoja katastrofirahastoon:

TEE LAHJOITUS »

Voit lahjoittaa myös näin:

Tilille FI60 8179 9710 0312 86 kirjoita viestikenttään AUTA

Soita numeroon 0600 11320 (puhelun hinta 20,28 e + pvm.)

Lähetä tekstiviesti AUTA5 (5 e) tai AUTA10 (10 e) numeroon 16155