Lähetysseura palkittiin SAT-7 -satelliittikanavan tukemisesta – Arabiankielisen ja lastenkanavan johtaja Vihdin Lähetysjuhlilla 10.–11.6.

SAT-7:n arabiankielisen kanavan ja lasten kanavan johtaja

Kristillinen satelliittitelevisiojärjestö SAT-7 juhli 20-vuotisjuhliaan kumppanuuskokouksensa yhteydessä 6.–8.4. Nicosiassa, Kyproksella.

Juhlagaalassa SAT-7 kiitti pitkäaikaisia kumppanijärjestöjään. Suomen Lähetysseura on yksi SAT-7:n perustajajärjestöistä. Lähetysseuran edustajana palkintoa oli ottamassa vastaan kirkollisen työn koordinaattori Janetta Vettenranta.

Kolmipäiväiseen kokoukseen osallistui 350 järjestön kannattajaa, työstä kiinnostunutta, rahoittajaa sekä kumppaniorganisaatiota. SAT-7 lähettää arabian-, farsin- ja turkinkielistä ohjelmaa Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän alueen maihin. Suurin osa alueen asukkaista voi katsella SAT-7:n ohjelmia. Tuotannosta vastaavat Lähi-idän kirkot.

Tukea pakolaislasten opetusohjelmalle

Lähetysseura tukee pakolaisleirien lapsille suunnattua My School -opetusohjelmaa ja osallistuu myös keskusteluihin uusista yhteistyömahdollisuuksista.

My School -ohjelman taustalla on Syyrian pakolaiskriisi. Monilla pakolaisleireillä ei ole kouluja. SAT-7 tuottaa ja lähettää ohjelmia, jotka perustuvat Syyrian ja Libanonin opetussuunnitelmiin. Tavoitteena on, että lapset suorittaisivat oman ikäryhmänsä oppimäärän katsomalla ohjelmaa yhdeksän kuukautta viitenä päivänä viikossa, puolitoista tuntia päivässä. Tietoa My school -ohjelmasta levitetään sosiaalisen median, TV-kanavien ja lehtien kautta, samoin kuin esimerkiksi kansalaisjärjestöjen ja pakolaisleirien vastuuhenkilöiden välityksellä.

On-air school helps educate refugee children

SAT-7 välittää toivoa ja sovintoa ohjelmiensa kautta