Lähetysseura mukana Porissa SuomiAreenassa

Suomen Lähetysseura on mukana SuomiAreenassa. Lähetyseura osallistuu ”Kannattaako Suomen tukea koulutusta kehitysmaissa” – keskustelutilaisuuteen keskiviikkona 15.7 klo 10.30 – 11.45 Porin Teatterilla.

Lähetysseuran, Abilis-säätiön ja Kepan järjestämässä tilaisuudessa keskustellaan siitä, mitä Suomen kehitysyhteistyötoimijat voivat tehdä, kun kehitysyhteistyömäärärahoja leikataan. Tilaisuudessa keskustellaan erityisesti Suomen roolista opetusalan ja erityisopetuksen kehittämisessä kehitysmaissa.

Aiheesta mukana keskustelemassa: Simon Elo (kansanedustaja, ps.), Pekka Haavisto (kansanedustaja, vihr.), Kalle Könkkölä (puheenjohtaja, Abilis-säätiö) ja Kirsi Salo (erityisopetuksen neuvonantaja, Suomen Lähetysseura).

Lähetysseuran Kirsi Salo toimii vammaistyön neuvonantajana kehitysyhteistyöhankkeissa Tansaniassa. Tansanian vammaistyön tavoitteena on, että kaikissa hankkeissa huomioitaisiin alueen vammaiset henkilöt ja heidän oikeutensa.

Tervetuloa keskustelemaan!