Lähetysseura mukana Kirkkopäivillä Lahdessa

Jyväskylässä Lähetysseuran osastolla palvelivat Sari Haapakorpi

Suomen Lähetysseura järjestää kaksi tapahtumaa ja on mukana kolmannessa Kirkkopäivillä Lahdessa toukokuun 13.-15. päivinä.

Risteyksessä-messu Ristinkirkossa

Perjantaina 13.5. vietetään Lähetysseuran tuottamaa uutta Risteyksessä-messua Ristinkirkossa kello 21.

Väkevässä ja eloisassa messussa pyritään puhuttelemaan ihmisiä tämän ajan kielellä. Messun ytimessä on lähetystyön idea maailmanlaajuisesta yhteydestä ihmisten kesken. Se kutsuu jakamaan iloja ja suruja, kokemaan Jumalan rakkautta ja huolenpitoa ja tasaamaan hyvinvointia maailman köyhien kanssa.

Voit tuoda messuun mukanasi tavaran, jonka haluat lahjoittaa huutokaupattavaksi messun päätteeksi.
Messussa ovat mukana Om Prakash Subba Nepalista, Matti Huotari, Maria Laakso, Antti Vuori orkestereineen sekä nepalilainen näkövammaisten musiikkiryhmä Nepali Avaaz.

Risteyksessä-messun ovat luoneet Irja Aro-Heinilä (sanat) ja Antti Vuori (musiikki).

Musiikkinäytelmä nepalitytöstä

Lauantaina 14.5. eläydytään köyhän nepalilaistytön maailmaan. Musiikkinäytelmä Nunulla on unelma esitetään  Dilassa Erkonsalissa kello 16.

Nunun unelmana on oppia lukemaan. Mutta hän on köyhä ja rampa tyttö alakastisesta perheestä. Esityksessä Nunun tarinaa kuljetetaan muusikon, näyttelijän ja tanssijan voimin vuorovaikutuksessa yleisön kanssa. Toteutuuko Nunun unelma? Mitä sinä tekisit, jos olisit Nunu?

Nunun tarinan esittävät Pekka Nyman, Antti Sevanto ja Titta Tunkkari. Mukana on myös nepalilainen näkövammaisten musiikkiryhmä Nepali Avaaz.

Yhteyttä etsitään

Kirkon lähetysjärjestöjen yhteistyönä järjestetään lauantaina 14.5. Meikäläinen muukalainen –tilaisuus, jossa etsitään yhteyttä. Tilaisuus on kello 13 Lahden konserttitalossa Felix Krohn –salissa.

Etsijöinä ovat piispa Simo Peura, lääkäri Leena Kaartinen ja bolivialainen pastori Carlos Huayneca. Musiikkia kuullaan mm. Nepalista ja Thaimaasta.

Kulttuuria, keskustelua ja spiritualiteettia

Kirkkopäivät on suurtapahtuma, jossa hengenelämä, kulttuurinautinnot ja yhteiskunnallinen keskustelu yhdistyvät. Tapahtuma tuo yhteen seurakuntien työntekijät, luottamushenkilöt ja kaupunkilaiset.

Kirkkopäivät järjestetään joka toinen vuosi, nyt 45. kerran. Lahteen odotetaan noin 80 000 tilaisuuskävijää.

Edellisen kerran Kirkkopäivät pidettiin Jyväskylässä elokuussa 2009.

Lahden Kirkkopäivät

Juttu Jyväskylän kirkkopäivistä Lähetysseuran verkkosivuilla