Lähetysseura evakuoi työntekijöidensä lapset Nepalista

Suomen Lähetysseuran ulkomaantyön johtaja Rolf Steffansson on tehnyt päätöksen, että Nepalissa olleiden Lähetysseuran työntekijöiden lapset evakuoidaan Suomeen äitiensä kanssa. Evakuointi koskee Anni Takkoa ja Sara Dhakalia sekä heidän lapsiaan. Lisäksi Suomeen palaa Lähetysseuran työssä ollut harjoittelija.

Muut kuusi työntekijää jäävät Nepaliin. Maahan ovat keskiviikkoaamuna 29.4. palanneet Suomessa työmatkalla olleet aluepäällikkö Ben Westerling, kirkollisen työn koordinaattori, tiedottaja Maria Westerling sekä kehitysyhteistyökoordinaattori Hannaleena Pölkki.

Maanjäristyksen takia lapsiperheiden tilanne Kathmandussa on vaikeutunut. Jälkijäristyksien takia perheet ovat joutuneet nukkumaan yöt teltoissa, sähköt ovat olleet poikki ja vedensaanti vaikeaa.

Lähetysseura tukee myös yhteisissä neuvotteluissa hallituksen avustuskoordinointia Kathmandun laaksossa. Lisäksi Lähetysseuran työntekijät osallistuvat päivittäin Luterilaisen maailmanliiton avustustiimiin ja Lähetysseuran yhteistyöjärjestöjen avustamiseen.