Lähetyssanomat virkisti ilmettään

Arja Koskinen on haastattelussa uudistetussa Lähetyssanomat -lehdessä. Kuva Marjatta Kosonen.

Lähetyssanomien ulkoasua ja kokoa on uudistettu. Lehti ilmestyy edelleen 48-sivuisena kahdeksan kertaa vuodessa. Ensimmäinen uudistettu numero ilmestyy 27. tammikuuta.

– Pitkään ilmestyneen lehden haaste on pysyä ajankohtaisena ja kiinnostavana. Sen takia sekä ulkoasun että sisällön päivitys on aina paikallaan. Edellisestä uudistuksesta oli jo muutama vuosi, joten vuodenvaihde oli hyvä ajankohta muutoksille, kustannusjohtaja Eivor Ng kertoo.

Lähetyssanomien tammikuun lehden kansi

Lähetyssanomat on nyt pari senttiä kapeampi ja sentin korkeampi kuin ennen, ja lehden nimilogoa on hieman muutettu. Myös kuvien ja tekstin asettelussa ja tekstityypeissä on muutoksia. Tavoitteena on monipuolinen ja kiinnostava kristillinen aikakauslehti, jota on mukava lukea.  Lähetyssanomien ulkoasun suunnittelijana on aloittanut graafikko Timo Saarinen.

– Toivomme, että ilmeeltään uudistunut lehti innostaa edelleen tukemaan Lähetysseuran työtä. Haluamme näyttää, mitä on saatu aikaan ulkomailla ja kotimaan seurakunnissa, sanoo Lähetyssanomien toimituspäällikkö Pirre Saario.

– Kerromme entistäkin enemmän hengellisestä työstä kasvavissa kirkossa, mutta myös kaikesta siitä, millä oikeudenmukaisuutta, tasa-arvoisuutta ja elinoloja parannetaan yhdessä paikallisten ihmisten kanssa.”

Lähetyssanomat on Suomen Lähetysseuran julkaisema aikakauslehti. Sen ensimmäinen numero ilmestyi vuonna 1859, ja se on Suomen vanhin yhtäjaksoisesti ilmestynyt aikakauslehti. Tilaa lehti täältä!