Lähetysjuhlat kutsuvat: tutustu ohjelmaan – tule talkoolaiseksi

Suomen suurin kirkon kansainvälisen toiminnan tapahtuma pidetään Porissa kesäkuun 10.–12. Tutustu ohjelmaan Lähetysjuhlien verkkosivuilla. Olet myös tervetullut mukaan rakentamaan juhlia talkoolaisena.

Suomen Lähetysseuran ja Porin ev.lut. seurakuntien järjestämille Valtakunnallisille Lähetysjuhlille odotetaan 15 000 lähetys- ja kehitysyhteistyöstä sekä kansainvälisyydestä kiinnostunutta osallistujaa eri puolilta Suomea. Juhlien pääpaikka on Porin Karhuhalli ympäristöineen. Juhlien teema on Arki@Pyhä.

Monipuolisessa ohjelmassa on kymmeniä eri tilaisuuksia: raamattuhetkiä, seuroja, draamaa, erilaisia jumalanpalveluksia ja tietoa lähetystyön ajankohtaisista tapahtumista. Musiikin osuus on juhlilla aina vahva ja tarjonta laajaa. Lapsille ja nuorille on omaa ohjelmaa. Kansainvälisiä vieraita juhlille on kutsuttu Boliviasta, Namibiasta, Nepalista, Tansaniasta ja Kiinasta.

Tule talkoolaiseksi

Voisitko nähdä itsesi ohjaamassa liikennettä, rakentamassa juhlaporttia, myymässä jäätelöä tai vaikkapa bussiemäntänä?

Suuri tapahtuma tarvitsee toteutuakseen myös suuren joukon tekijöitä. Vapaaehtoiset talkoolaiset arvokkaalla panoksellaan ovat olennainen osa onnistunutta juhlaa.

Porin juhlille tarvitaan arviolta noin 800 vapaaehtoista. Yksi talkootyövuoro on kestoltaan 3 tuntia. Jotkut tehtävät ovat kuitenkin sen luonteisia, että ne edellyttävät tuplavuoron tekemistä. Tehtävät pyritään aina jaksottamaan niin, että talkootehtäviin sitoutuneilla on mahdollisuus osallistua myös juhlan ohjelmiin.

Nyt on aika ilmoittautua mukaan! Voit ilmoittautua yksityishenkilönä tai olla yhteyshenkilönä talkooryhmälle (järjestöt, seurat, yhdistykset, perheet). Tehtävät kartoittuvat talven aikana ja sinulle tiedotetaan erilaisista tehtävävaihtoehdoista sähköpostilla.

Tutustu Lähetysjuhlien ohjelmaan

Ilmoittaudu talkoolaiseksi

Lähetysjuhlien nettisivuille ilmestyy kevään mittaan lisää hyödyllistä tietoa sekä mielenkiintoisia juttuja. Pysy kuulolla www.lahetysjuhlat.fi!