Kumbukumbu sai museovirastolta tukea draamatyöpajoihin

Kumbukumbussa voi nähdä vanhaa Pohjois-Namibian ambokansojen ja kiinalaista esineistöä ja tutustua alueiden kulttuuriin. Käynti Kumbukumbussa sopii hyvin koululaisille opintokäynniksi esim. historian

Suomen Lähetysseuran museo Kumbukumbu on saanut museovirastolta 9 000 euroa draamatyöpajojen järjestämiseen. Museovirasto myönsi tukea ammatillisesti hoidettujen museoiden innovatiivisille hankkeille kaikkiaan 34 museolle.

Museonjohtaja Raili Huopaisen mukaan kyseessä on koululaisille ja rippikoululaisille suunnattu pilottihanke. Draamapajojen teemoina ovat muun muassa kansainvälisyys ja uskontojen kohtaaminen, joita lähestytään tarinankerronnan kautta.

Työpajoja vetävät draaman ammattilaiset, kolme Lähetysseuran yhteydessä toimivan Teatteri Kumben näyttelijää kukin vuorollaan. Paja antaa osallistujille aineksia aiheiden omaan pohdintaan ja purkaa vuorovaikutustilanteisiin liittyviä ennakkoluuloja. Pajat suunnataan laajasti koko museon kävijäkunnalle, keskeiset kohderyhmät ovat koululaiset ja rippikoululaiset.

Museovirasto on tänä vuonna halunnut tukea erityisesti hankkeita, joiden teemat liittyvät muun muassa moniarvoisuuteen ja nuorten kulttuurisen lukutaidon ja kulttuurimyönteisen arvopohjan vahvistamiseen.