Kolme uutta tohtoria valittu Felm Theology -ohjelmaan

Tumaini University Makumira Tansaniassa. Kuva Katri Niiranen-Kilasi

Kolme teologian tohtoria on lähdössä opetustehtäviin maailmalle Felm Theology -ohjelman kautta. He ovat Mari-Anna Stålnacke, Katja Kujanpää ja Harri Koskela.

Felm Theology on Lähetysseuran tämän vuoden alussa lanseeraama ohjelma, jonka kautta lähetetään teologian tohtoreita Lähetysseuran yhteistyökirkkojen oppilaitoksiin vuoden työjaksoille. Nyt valitut tohtorit lähtevät kesällä 2020.

Mari-Anna Stålnacke lähtee Etiopian Mekane Yesus -kirkon seminaariin Addis Abebaan. Hän on väitellyt uskonnonpedagogiikasta ja toimii tällä hetkellä freelance-kouluttajana. Hän on toiminut aiemmin koulutustehtävissä myös Yhdysvalloissa ja on tunnettu bloggaaja.

Katja Kujanpää lähtee Tansaniaan Tumaini University Makumiraan. Hän on väitellyt Uuden testamentin eksegetiikasta ja työskennellyt opetustehtävissä yliopistossa ja tutkijana, muun muassa Suomen Akatemian huippuyksikön tutkijatohtorina.

Harri Koskela on väitellyt käytännöllisestä teologiasta ja tekee myös psykologian alan väitöskirjaa. Hän on toiminut tutkijana ja lehtorina Itä-Suomen yliopistossa. Hän lähtee Hongkongiin Luterilaiseen teologiseen seminaariin.

Ennen lähtöään valitut osallistuvat Lähetysseuran ulkomaisen työn koulutukseen soveltuvin osin. Seuraava haku Felm Theology -ohjelmaan aukeaa ensi vuoden alussa.