Kepan tunnustus dalitien ja naisten aseman puolesta työtä tehneelle Kirsti Kirjavaiselle

”Kiitos kuuluu niille naisille

Kehitysyhteistyöjärjestöjen eli Kepan 30-vuotisjuhlissa perjantaina 24.4. annettiin Kepa ry:n tunnustus kätilö-diakonissa Kirsti Kirjavaiselle arvokkaasta työstä kansalaisjärjestön palveluksessa paremman ja oikeudenmukaisen maailman puolesta. Kirsti Kirjavainen on tehnyt elämäntyönsä Suomen Lähetysseurassa.

”Tunnustuksen saaja Kirsti Kirjavainen edustaa niitä uskollisia ja sitoutuneita ihmisiä, jotka tekevät useimmiten eleettömästi ja ilman suurempaa numeroa arjessa upeaa työtä ihmisoikeuksien, naisten ja dalitien aseman parantamiseksi”, totesi Kepan puheenjohtaja Elina Vuola.

Kirsti Kirjavainen kiitti tunnustuksesta ja välitti kiitoksen eteenpäin Suomen Lähetysseuran 20 kumppanijärjestölle Nepaliin.

”Kiitos kuuluu niille naisille, jotka ovat muuttaneet maailmaa, daliteille, jotka taistelevat fatalismia vastaan, ja Kepalle, joka rohkeasti taistelee ihmisoikeuksien puolesta”, Kirsti Kirjavainen sanoi kiitospuheessaan.

Toinen tunnustuksen saaja oli Abdirizak Hassan Mohamed ansioistaan Suomen Somalia-verkoston ja somaliyhteisön identiteetin vahvistamiseksi.

Kepa on yli kolmensadan kehityskysymyksistä kiinnostuneen kansalaisjärjestön kattojärjestö ja kehityspolitiikan järjestöasiantuntija. Kepan tehtävänä on innostaa suomalaisia toimimaan oikeudenmukaisemman maailman puolesta.