Kauneimmat Joululaulut soivat Kathmandussakin

Tämän joulun keräysteemaan sopivasti Kathmandun Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudessa esiintyi näkövammaisten orkesteri. Lähetysseuran kumppani

Kauneimmat joululaulut -tilaisuus kokosi suomalaisia sekä nepalilaisia Suomen suurlähetystöön Kathmanduun lauantaina 14.12.

Vammaisjärjestö Forward Lookingin orkesteri toivotti tulijat tervetulleiksi iloisella Kulkuset -kappaleellaan. Suurlähettiläs Asko Luukkainen lausui tervetulosanat lähetystön puolesta.

Joululaulujen harjoittelu Lähetysseuran vapaaehtoisen, muusikko Suikki Jääskän, johdolla oli tuottanut hedelmää. Iltapäivän aikana saimme kuulla lisää. Myöskin pari nepalilaista joululaulua oli ohjelmassa. Muuten mieltä herkistivät tutut suomalaiset joululaulut, etenkin Sylvian joululaulun sanat kaipuusta kaukaiseen kotimaahan.

Ohjelman juonsi Lähetysseuran esikoulutusharjoittelija Emmi Kemppainen. Lauluja säesti Antti Luoma, hänkin esikoulutusharjoittelija, ja lähetystyöntekijä Maria Westerling. Kummityöstä vastaava Anni Takko vetosi kolehtipuheessaan tilaisuudessa esiintyneen näkövammaisten musiikkiryhmän tukemiseksi. Tänä vuonna Suomen Lähetysseuran joulukeräys tukee vammaisia lapsia ympäri maailman siellä, missä Lähetysseura tekee työtä.

Iloitsemme, että nämä nuoret ovat päässeet syksyn aikana opiskelemaan musiikkia eri soittimilla. Forward Looking on Lähetysseuran kumppanuusjärjestö. Kauneimpia joululauluja on laulettu Nepalissa vuodesta 1985.

Teksti ja kuvat Maria Westerling

www.kauneimmatjoululaulut.fi

vammaisjärjestö Forward Looking mahdollistaa vammaisille mm. muusikon ammattiin opiskelun.