Kauneimmat Joululaulut maalla, merellä ja ilmassa, radiossa, televisiossa…

Unohtaa ei sovi myöskään Raskasta Joulua -konserttikiertuetta. Se päättyy kahteen konserttiin Kulttuuritalolla 22.12. Näissä konserteissa ovat mukana kaikki kymmenen kiertueen solistia sekä Lähetysseuran Jakaranda-kuoro.

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut soivat ensimmäisestä adventista alkaen maalla, merellä ja ilmassa.

Maalla ne soivat luonnollisesti kaikissa Suomen seurakuntien järjestämissä tuhansissa yhteislaulutilaisuuksissa ja myös ulkosuomalaisten parissa maailmalla. Nämä tilaisuudet löytyvät seurakuntien omista ilmoituksista ja suuri osa myös Kauneimpien Joululaulujen omilla nettisivuilla olevasta karttapalvelusta osoitteessa www.kauneimmatjoululaulut.fi

Helsingissä Kauneimpia Joululauluja voi laulaa myös mm. 15.12. Seurasaaren joulupolulla klo 13 alkaen sekä Kauneimpien Joululaulujen kotipaikassa eli Lähetyskirkossa klo 18.30.

Merellä

Lomalinja järjestää 1.-2.12. Tallinnan risteilyn, jonka ohjelmaan kuuluu myös Kauneimmat Joululaulut -tilaisuus, jossa on mahdollisuus tukea Suomen Lähetysseuran työtä. Risteilyllä on mahdollista kuulla emerituspiispa Wille Riekkisen ajatuksia joulusta ja Kauneimpia Joululauluja laulattaa Eino Grön.

Ilmassa

Finnairin kaukolennoilla soi joulukuussa yhtenä musiikkityylivaihtoehtona myös Kauneimmat Joululaulut -kanava. Soittolistan ovat koonneet Suomen Lähetysseura ja pääkaupunkiseudun seurakuntien radiotoimitus Toivontuottajat. Kaukolentojen matkustajakuntaa ajatellen tälle soittolistalle on valikoitu kansainvälisempiä jouluhittejä.

Tiistaina 10.12. Vantaan seurakunnat ja Suomen Lähetysseura ilahduttavat Kauneimmilla Joululauluilla lentomatkustajia Helsinki-Vantaan lentokentällä.

Muusikot Sirkku-Liisa Niemi, Tuuli Suominen ja Mikko Helenius soittavat, laulavat ja laulattavat kaiken maailman kauneimpia joululauluja T2-terminaalin lähtö- ja tuloaulassa lentokentän vilkkaimpina aikoina klo 6.30–8 ja 14–15.30. Kauneimpia Joululauluja kiinnostuneille esittelee kampanjakoordinaattori Henriika Lindroos Lähetysseurasta.

Jouluradio.fi soi yli 120 maassa

Toivontuottajien Jouluradio saa joulun soimaan 1.12.–6.1. Jouluradio on jo yli 10 vuoden ajan ollut joulumusiikin pää-äänenkannattaja radioaalloilla ja Internetissä. Kanavan musiikki koostuu perinteisistä joululauluista ja sävelmistä, niin uusista ja kokeellisista sovituksista kuin rakastetuimmista ja tutuimmista versioistakin.

Jouluradiossa on oma kanava myös Suomen Lähetysseuran Kauneimmille Joululauluille. Sillä kuullaan aika ajoin Kauneimpien Joululaulujen suojelijan, arkkipiispa Kari Mäkisen, tervehdys kuuntelijoille.

Loppiaisena 6.1. Kauneimmat Joululaulut -messu televisioidaan Nastolan kirkosta. Sitä voi seurata Yle TV1:ltä klo 10.00.

www.kauneimmatjoululaulut.fi