Kaskinen-Simojoki-rahastosta apurahaa nuorille lauluntekijöille

Nuoret lauluntekijät voivat jälleen hakea apurahaa Kaskinen-Simojoki-rahastosta. Vuoden 2014 apuraha on tarkoitettu kristillisen uskon pohjalta nousevan yhteislauluperinteen vahvistamiseen. Apurahahakemus pitää jättää 31.3. mennessä.

Apurahaa voivat hakea alle 30-vuotiaat säveltäjät ja sanoittajat. Apurahan suuruus on 2 500 euroa, joka voidaan myös jakaa useamman hakijan kesken. Apurahan saaja julkistetaan Valtakunnallisilla Lähetysjuhlilla Vaasassa 7.6.

Rahasto perustettiin vuonna 2004 Anna-Mari Kaskisen ja Pekka Simojoen 25-vuotistaiteilijavuoden tuotoksena. Rahaston tarkoituksena on tukea lähetystyötä ja kirkon yhteislauluperinnettä edistävää nuorten aloittelevien sanoittajien ja säveltäjien työtä Suomessa ja Suomen Lähetysseuran yhteistyökirkoissa.

Ensimmäinen apuraha jaettiin vuonna 2012. Silloin helsinkiläinen laulaja-lauluntekijä Aarni Seppälä sai 1 500 euroa, ja pienemmät summat jaettiin Joonas Mikkilälle ja Annika Koivulalle. Apuraha jaetaan joka toinen vuosi.

Lisätietoa: musiikki- ja taidetoiminnan koordinaattori Päivi Mattila, etunimi.sukunimi@suomenlahetysseura.fi

www.suomenlahetysseura.fi/apuraha