Kaskinen-Simojoki-rahastosta apurahaa nuorille lauluntekijöille

Pekka Simojoki ja Anna-Mari Kaskinen haluavat tukea nuoria lauluntekijöitä ja kristillistä yhteislauluperinnettä. Kuva Jarmo Kulonen

Laulurunoilija Anna-Mari Kaskisen ja muusikko Pekka Simojoen yhteistyön 25-vuotisjuhlavuonna 2004 perustettiin Suomen Lähetysseuran Kaskinen-Simojoki-rahasto. Rahastosta jaetaan nyt ensimmäistä kertaa apuraha nuorelle lauluntekijälle. Sitä voivat hakea alle 30-vuotiaat säveltäjät ja sanoittajat.

Vuoden 2012 apuraha on tarkoitettu kristillisen uskon pohjalta nousevan yhteislauluperinteen vahvistamiseen.

Tänä vuonna haussa on 2500 euroa, joka voidaan myös jakaa useamman hakijan kesken. Hakemukset näytteineen tulee lähettää Lähetysseuran musiikkisihteeri Päivi Mattilalle 30.3. mennessä.

Apuraha jaetaan Valtakunnallisilla Lähetysjuhlilla Haminassa Idän ihmeiden ja Exitin yhteisessä konsertissa, lauantaina 9.6. klo 21.00 Hamina Bastionissa.

Lisätietoja: www.mission.fi/apuraha