Kansainvälinen seurakunta (IEC) siirtyy Lähetysseuran tiloihin

Lähetyskirkossa kansainvälisen seurakunnan pastori Samuel Vogel

Helsingissä toimiva kansainvälinen seurakunta (IEC) siirtyy Suomen Lähetysseuran vuokralaiseksi syyskuussa ja aloittaa muun muassa turvapaikanhakijoille tarkoitettujen kielikurssien pitämisen Lähetysseuran tiloissa.

Lähetyskirkko on jo muutaman kuukauden ajan ollut yksi kansainvälisen seurakunnan sunnuntaimessujen järjestämispaikoista.

Lähetysseuran kotimaantyön johtaja Satu Kantola iloitsee syntyneestä yhteistyöstä.

– Lähetyskirkon aktiivinen käyttö lisääntyy sekä viikonpäivinä että sunnuntaisin ja saamme keskellemme monimuotoisen seurakunnan. Toivottavasti yhteisistä tiloista syntyy myös uudenlaista yhteistyötä välillämme. Kansainvälinen seurakunta on alun perin kokoontunut sen ensimmäisen pastorin Lloyd Swantzin johdolla paitsi Temppeliaukion kirkossa myös jonkin aikaa Lähetyskirkon tiloissa. Tässä mielessä kirkko palaa nyt juurilleen, Kantola kertoo.

– Valmistaudumme samalla Lähetysseurassa muutokseen, kun omat toimistomme siirtyvät tulevaisuudessa Tähtitorninmäeltä toisiin tiloihin. Lähetyskirkon kiinteistö jää edelleen myös Lähetysseuran käyttöön messuineen ja myyjäisineen.

Kansainväisen seurakunnan pastori Samuel Vogel kertoo seurakunnan olevan innostunut uudesta vaiheesta.

– Olisi vaikea löytää sopivampaa paikkaa kansainväliselle toiminnalle kuin Lähetyskirkko. Tämä mahdollisuus tuli yllätyksenä, mutta tuntuu samalla johdatukselta. Olemme kiitollisia lämpimästä vastaanotosta Lähetysseuran puolelta ja samalla lämmöllä tahdomme palvella jokaista seurakuntaamme tulijaa, Vogel sanoo.