Kahdeksan uutta lähetystyöntekijää siunattiin työhön

Lähetystyöhön siunattiin (vas.) Sean Pienaar

Suomen Lähetysseura juhli 19.1. syntymäpäiväänsä Lähetystalossa Helsingissä. Lähetysseura perustettiin Pyhän Henrikin päivänä 19.1.1859, joten vuosia tuli täyteen 153. Juhlapäivä huipentui messuun, jossa siunattiin kahdeksan uutta lähetystyöntekijää.

Siunatut ovat TM, pastori Hanna Oja-Nisula Tansaniaan, hallintotieteiden maisteri Katri Suhonen Botswanaan, maatalous- ja metsätieteiden maisterit Anni ja Heikki Takko Nepaliin, B.A., opettaja Sean Pienaar Taiwaniin, terveystieteiden maisteri Anna Tenho ja kasvatustieteen maisteri Antti Tenho Thaimaahan sekä valtiotieteiden maisteri Hannaleena Pölkki Nepaliin.

Uusia lähetystyöntekijöitä oli mukana lähettämässä maailmalle myös kesäkuussa sata vuotta täyttävä Kiinan-lähetystyön veteraani, rovasti Päivö Parviainen.

”Jumala, sinä lupasit viedä minut Kiinaan, ja tuoda minut takaisin, ja viedä taivaaseen. Sinä olet pitänyt lupauksesi, paitsi, että olen vielä tässä. Nyt sinä lähetät heidät, ja heitä sinä rakastat vielä enemmän kuin minua, sillä he ovat nuoria, ja heillä on vielä työt tekemättä”, Päivö Parviainen puhui.

Siunaamisen toimittivat piispa Björn Vikström, lähetysjohtaja Seppo Rissanen, ulkomaantyön johtaja Rolf Steffansson, kirkollisen työn päällikkö Kari Salonen ja kirkollisen työn koordinaattori Ulla-Maija Saarilahti.

Seuraavan kerran uusia lähetystyöntekijöitä siunataan Lähetysjuhlilla Haminassa 9.6.

Lue enemmän uusista lähetystyöntekijöistä Lähetyssanomien tammikuun numerosta.

Tule tukemaan lähetystyöntekijää!

Antti ja Anna Tenho