Joululaulut kaikuvat ratikassa, junissa ja Joulupolulla

Kauneimmat Joululaulut kajahtavat tänä jouluna 40. kerran kirkoissa ympäri Suomen. Nyt Kauneimpien Joululaulujen parissa voi tunnelmoida myös Helsingin keskustan liikenteessä.

Joulukuun 5.-21. Kulttuuriratikka liikennöi Joululauluspårana, jossa on tarjolla Kauneimpia Joululauluja ja joulukulttuuria Suomen Lähetysseuran, Helsingin seurakuntayhtymän ja Toivontuottajien Jouluradion tuottamana yhteistyössä Kulttuuritehdas Korjaamon kanssa. Joululauluspåran kyytiin pääsee keskiviikosta perjantaihin klo 15–18 ratikkalipun hinnalla. Ratikka liikennöi reittiä nro 5: Ooppera – Kamppi – Rautatientori – Kallio. Ratikassa on liveohjelmaa klo 16–17, ohjelma alkaa Oopperalta.

7.12, 13.12, 14.12 ja 20.12. ohjelmassa on Kauneimpien Joululaulujen laulattamista ratikan kolkutellessa kaupungin jouluvalojen keskellä. Liveohjelman lisäksi ratikassa soivat Jouluradion Kauneimmat Joululaulut. Jos pakkasta on enemmän kuin -15 astetta, ratikka jää varikolle.

Kauneimmat Joululaulut lähijunissa

Maanantaina 10.12. joulumieltä viritetään joululaulujen sävelin pääkaupunkiseudun lähijunissa. VR:n, Vantaan seurakuntien ja Suomen Lähetysseuran yhteisessä tempauksessa lauletaan Kauneimpia Joululauluja aamun ja aamupäivän aikana Helsingin ja Vantaankosken välisissä M-junissa sekä Helsingin ja Korson välillä N- ja K-junissa.

Junissa kiertää kaksi laulu- ja soitinryhmää, joiden säestyksellä junamatkustajat pääsevät laulamaan yhdessä. Junissa kiertävät ryhmät, jotka koostuvat ammattimuusikoista.

Seuraraaren Joulupolku

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut siivittävät joulutunnelmaan myös pääkaupunkiseudun perheille suunnatulla perinteisellä Seurasaaren joulupolulla 16.12. klo 13–17.