Jaana Seppänen on Lähetysseuran uusi talous- ja hallintojohtaja

Suomen Lähetysseuran hallitus on valinnut talous- ja hallintojohtajaksi Jaana Seppäsen.

Jaana Seppänen.
Kuva: Joanna Lindén-Montes.

Kauppatieteiden maisteri Jaana Seppänen aloittaa työnsä Lähetysseurassa 15. toukokuuta. Hän siirtyy Lähetysseuraan Accountor Services -yrityksen talous- ja hallintojohtajan tehtävistä. Seppänen on toiminut pitkään myös rauhanjärjestö CMI:n taloudesta ja hallinnosta vastaavana johtajana. Työuransa varrella hän on työskennellyt vastaavissa tehtävissä myös muun muassa Deloittella, ProAgrialla ja Keskolla.

”On hienoa palata merkitykselliseen työhön, Lähetysseuran kansainvälinen työ on tehnyt minuun suuren vaikutuksen”, Jaana Seppänen sanoo.

Lähetysseurassa Seppäsen tehtäviin kuuluu johtaa ja kehittää henkilöstö- ja taloushallintoa ja ICT-palveluja. Seppänen on myös johtoryhmän jäsen.

”Olemme iloisia saadessamme Jaanan kaltaisen vahvan talouden ja hallinnon osaajan Lähetysseuraan. Hänellä on pitkä kokemus alalta, johtotehtävistä ja ennen kaikkea paloa palata töihin järjestökentälle. Hänellä on juuri sellaista asiantuntemusta, osaamista ja kokemusta, jota Lähetysseura tarvitsee”, sanoo toiminnanjohtaja Rolf Steffansson.

Nykyinen taloudesta ja hallinnosta vastaava johtaja Tarja Larmasuo jää eläkkeelle toukokuussa työskenneltyään Lähetysseurassa lähes 23 vuotta.