Jaakko Löytyn uusi levy Hyvät sanat – Taivaallinen sävel ilmestyi

Hyvät sanat – Taivaallinen sävel -levy soi Viikon levynä Radio Deissä 16.-22.3. Viikon levyä kuullaan arkisin kello 8.50 ja 12.30 sekä kooste lauantaina kello 17.30.

Suomalaisen gospel-musiikin Grand Old Man Jaakko Löytty täytti 60 vuotta helmikuun lopulla. Hänen uusi levynsä Hyvät sanat – Taivaallinen sävel ilmestyi samaan aikaan.

– Tällä levyllä uskon kätten evankeliumiin, oikeudenmukaisuuden ja solidaarisuuden välttämättömyyteen. Siksi nämä ovat yhden asian, maailmanparannuksen lauluja. Liity joukkoon! Löytty kehottaa.

Maaliskuussa Löytty järjestää kahdeksalla paikkakunnalla samannimisen juhlakiertueen, joka jatkuu kesällä kolmella paikkakunnalla.

– Kiertueeni konserteissa ympäri Suomen keräämme rahaa Botswanan, Etiopian ja Nepalin vammaisille. He olivat mielessäni näitä lauluja valitessani, siksi tämä levy ei varsinaisesti ole ’greatest hits’ -kokoelma. Laulut ovat suurimmalta osalta vanhempia tuotoksiani ja ennen kaikkea yhteislauluja. Siksi toivon laulun tarttuvan kuulijoihimme ja vievän toivoa sekä tasan laittamisen sanomaa kaikkialle Jumalan maailmaan, Jaakko Löytty toteaa.

Juhlakiertueen tuoton Jaakko Löytty lahjoittaa Suomen Lähetysseuran vammaistyöhön. Nykyisin Herättäjä-Yhdistyksen palveluksessa työskentelevä Löytty on asunut lapsuusvuosinaan Namibiassa ja toiminut vaimonsa Kaija Pispan kanssa Suomen Lähetysseuran lähettämänä musiikkityössä Senegalin luterilaisen kirkon palveluksessa 1988-94.

Jaakko Löytyn musiikki yhdistelee sekä amerikkalaista juurimusiikkia, afrikkalaisia musiikkikulttuureja että suomalaista virsiperintöä.

Hyvät sanat – Taivaallinen sävel (Rainmaker Music 2015) CD on myynnissä Suomen Lähetysseuran Basaarissa, http://basaari.mission.fi (23,50 euroa) sekä hyvin varustetuissa levykaupoissa.

Levy soi Viikon levynä Radio Deissä 16.-22.3. Viikon levyä kuullaan arkisin kello 8.50 ja 12.30 sekä kooste lauantaisin kello 17.30.