Jaakko Löytty MTV3-kanavalla kiirastorstaina ja pitkäperjantaina

”En olisi voinut keksiä konserttien tuloille parempaa kohdetta kuin työ vammaisten ihmisarvon toteutumiseksi Nepalissa

Muusikko Jaakko Löytty täytti 25. helmikuuta 60 vuotta. Yli 40 vuotta kestäneellä urallaan hän on koskettanut lauluillaan rippikoulunuoria ja varttuneempaakin väkeä. Hänen musiikkinsa yhdistelee amerikkalaista juurimusiikkia, afrikkalaisia musiikkikulttuureja ja suomalaista virsiperintöä.

Jaakko Löyttyä haastattelee Raakel Lignell MTV3-kanavalla kiirastorstaina 2.4. klo 9.05-9.30.

Pitkäperjantaina MTV3 lähettää klo 16.30-17.30 ohjelman ”Jaakko Löytty, kahden maan kansalainen”, jossa Löytty kertoo musiikkinsa synnystä ja maailmankuvastaan sekä esittää toivotuimpia laulujaan.

Jaakko Löytty, kahden maan kansalainen -dokumentin on ohjannut ja käsikirjoittanut Kari Pyrhönen. Kuvaus, äänitys ja valaistus Rauno Westerlund, leikkaus Olli-Matti Lehtoranta.

MTV3, kiirastorstaina 2.4. klo 9.05-9.30; tämän jälkeen nähtävissä MTV:n STUDIO55.fi-verkkosivulla
MTV3, pitkäperjantaina 3.4. klo 16.30–17.30,
uusinta 1. pääsiäispäivänä su 5.4. klo 12.45

Jaakko Löytty on 60-vuotisjuhlakiertueellaan kerännyt varoja kehitysmaissa olevien vammaisten auttamiseksi. Kohteena on Suomen Lähetysseuran vammaistyö Botswanassa, Etiopiassa ja Nepalissa. Konserttien tuotantoyhteistyössä mukana ovat Suomen Lähetysseura, Herättäjä-Yhdistys ja Ohjelmatoimisto Wideline.

Juhlalevy Hyvät sanat – Taivaallinen sävel (Rainmaker Music 2015) CD on myynnissä Suomen Lähetysseuran Basaarissa sekä hyvin varustetuissa levykaupoissa.