Ilkka Repo eteläisen Afrikan aluepäälliköksi

Suomen Lähetysseura on nimittänyt merkonomi Ilkka Revon (s. 1961) eteläisen Afrikan aluepäälliköksi 1.5.2015 alkaen. Eteläisen Afrikan aluepäällikön sijoituspaikka on Windhoek ja hänen vastuualueeseensa kuuluu Lähetysseuran työ Namibiassa, Angolassa, Botswanassa, Etelä-Afrikassa ja Zimbabwessa.

Ilkka Repo on työskennellyt Lähetysseuran palveluksessa vuodesta 1992 muun muassa ulkomaantyössä Namibiassa, myös aluepäällikkönä, sekä vuodesta 2006 kotimaassa hiippakuntatyössä ja projektitehtävissä.

Aluepäällikkö vastaa työalueen toiminta-, talous- ja henkilöstösuunnittelusta sekä yhteistyön kehittämisestä paikallisten kumppanien kanssa. Hän myös toimii Lähetysseuran työalueelle lähettämien työntekijöiden esimiehenä työsuhteeseen liittyvissä asioissa. Aluepäällikön esimies on Lähetysseuran ulkomaantyön johtaja.