Idän ihmeiltä uusi albumi ja julkistuskeikat lokakuussa

Idän Ihmeet -yhtye julkaisee uuden albuminsa ”Maailman värit” lokakuussa (Suomen Lähetysseura/Rainmaker Music). Levynjulkaisukonsertit järjestetään 8.10. Helsingissä, Gloriassa, ja 9.10. Tampereella Yo-talolla. Levynjulkaisukonserttien lisäksi yhtye tekee syksyn aikana kiertueen, jonka nimi on ”Yksisarvisia ja islanninponeja”.

– Halusimme järjestää levynjulkkarit kaikkien tuntemilla klubeilla ja niin päästä rakentamaan lavalle omannäköisemme show’n. Tiedossa on lähes pari tuntia musiikillista ilotulitusta”, kertoo trion viulisti Ville Kukkonen.

Uuden levyn äänittäjä on Matti Kemppainen ja taiteellisessa tuotannossa auttaa yhtyeelle tuttu kitaristi-muusikko Petteri Sariola.

Idän Ihmeet on kolmesta karismaattisesta solistista ja akustisista instrumenteista koostuva yhtye. Yhtyeen musiikkityyliä on vaikea lokeroida, sillä laulumateriaali taipuu balladeista poppiin, humpasta rockiin ja aina kunnon mättöön asti. Pohjan muodostavat taidokas folksävyinen soitto, vahva stemmalaulu sekä loistava live-energia.

Idän Ihmeiden edellinen albumi ”Rakkauden kuriiri” julkaistiin syyskuussa 2011. Samana syksynä yhtye julkaisi kaksi singleä, kansanmusiikkiväritteisen pop-rallin ”Rakkauden kuriiri”, sekä akustisen punk-rykäisyn ”Täyttäkää kirkot”. Kokoonpanon muodostavat Atte-Veikko Kemppainen (akustinen kitara & laulu), Ville Kukkonen (viulu & laulu) sekä Janne Simojoki (perkussiot & laulu).

Levynjulkaisukonsertit:

Helsinki, Gloria, ti 8.10. klo 18 (S), lämppärinä Serafiel

Tampere, Yo-talo, Tripleseven club, ke 9.10. klo 20 (K-18)
(Tampereella ovet aukeavat klo 20, Mooseksen Parta klo 21.00, Idän Ihmeet klo 22.00)

Liput: www.piletti.fi 6 € + toimituskulut, sekä ovelta 8 €

Konsertit tuottaa Suomen Lähetysseura sekä Ohjelmatoimisto Kristalli. Tampereen konsertista vastaavat lisäksi Tampereen seurakunnat/Uusi Verso sekä Tripleseven club.

Lisätietoa sekä levynjulkkaritraileri: www.idänihmeet.fi

Syksyn keikat: