Idän Ihmeiltä ilmestyi levy Rakkauden kuriiri

Kolmen nuoren miehen gospelyhtye Idän Ihmeet on julkaissut ensimmäisen pitkän albuminsa Rakkauden kuriiri (Suomen Lähetysseura / Rainmaker 2011). Levylle on koottu kaikkiaan yksitoista kappaletta.

Nimikappaleen Rakkauden kuriiri lisäksi sillä soivat biisit Ritarin päiväkirja, Pallomerimies, Veljet, Tuomiopäivän humppa, Runoniekka, Matador III, Haikea aamu, Miskahan se sopan keitti, Täyttäkää kirkot ja Lähdön aika.

Idän Ihmeet on vuonna 2006 perustettu nuorten miesten yhtye, jossa soittavat Janne Simojoki (lyömäsoittimet, laulu), Atte-Veikko Kemppainen (kitara, laulu) ja Ville Kukkonen (viulu, laulu). Kolmikon musiikki on selkeästi ilosanomaa julistavaa, energistä ja humoristista.

”Idän Ihmeiden musiikillinen yleisilme on akustinen, sillä perinteiset sähköiset bändisoittimet on jätetty pois. Lauluissa on koukkuja ja monimutkaisia mutta tanssittavia rytmejä sekä vaikutteita muun muassa kansanmusiikista ja mustasta gospelista. Laulu nousee isoon rooliin, sillä kaikki yhtyeen jäsenet laulavat”, nuortenlehti Fleim luonnehtii yhtyeen tyyliä.

”Bändinä Idän Ihmeitä leimaa vielä musiikkiakin enemmän sen tapa kertoa vanhaa evankeliumia omaleimaisen huumorin kautta. Keikkatilanteista mieleen jää varmasti myös yhtyeen energinen ja iloinen lavameininki sekä valtava pilke silmäkulmassa.”

Vuonna 2010 Idän Ihmeet voitti Gospelin SM-kisat. Yhtyeen ensimmäinen levy Lähes Albumi (Suomen Lähetysseura / Rainmaker 2010), jolla on vain kuusi kappaletta, ilmestyi samana vuonna.

Idän Ihmeiden kappaleita voi käydä kuuntelemassa YouTubessa (hakusana Idän Ihmeet). Yhtyeen syksyn keikkakalenteri löytyy osoitteesta www.idänihmeet.fi.

Rakkauden kuriiri -levyä voi Suomen Lähetysseuran verkkokaupasta.