Idän Ihmeet julkaisee uuden albumin syksyllä

Suomen suosituimpiin gospel-yhtyeisiin kuuluva Idän Ihmeet julkaisee seuraavan albuminsa lokakuussa 2013. Levynjulkaisukonsertit järjestetään Helsingissä Gloriassa ja Tampereella Yo-talolla.

– Halusimme järjestää levynjulkkarit kaikkien tuntemilla klubeilla ja niin päästä rakentamaan lavalle omannäköisemme shown. Tiedossa on lähes pari tuntia musiikillista ilotulitusta, kertoo trion viulisti Ville Kukkonen.

Bändi sukeltaa studion uumeniin kesäkuuksi ja uuden levyn ensimmäinen single ja musiikkivideo julkaistaan alkusyksystä. Äänittäjänä toimii Matti Kemppainen ja taiteellisessa tuotannossa auttaa yhtyeelle tuttu kitaristi-muusikko Petteri Sariola.

Idän Ihmeet on kolmesta karismaattisesta solistista ja akustisista instrumenteista koostuva yhtye. Yhtyeen musiikkityyliä on vaikea lokeroida, sillä laulumateriaali taipuu balladeista poppiin ja humpasta rockiin ja aina kunnon mättöön asti. Pohjan yhtyeelle muodostaa kuitenkin taidokas folksävyinen soitto, vahva stemmalaulu sekä valtava live-energia.

Idän Ihmeiden aikaisempi albumi Rakkauden kuriiri julkaistiin syyskuussa 2011. Samana syksynä yhtye julkaisi kaksi singleä, kansanmusiikkiväritteisen pop-rallin Rakkauden kuriiri, sekä akustisen punk-rykäisyn Täyttäkää kirkot. Kokoonpanon muodostavat Atte-Veikko Kemppainen (akustinen kitara & laulu), Ville Kukkonen (viulu & laulu) sekä Janne Simojoki (perkussiot & laulu).

Levynjulkaisukonsertit:
Helsinki, Gloria, ti 8.10.2013 klo 18.00 (S)

Tampere, Yo-talo, Tripleseven club, ke 9.10.2013 klo 20.00 (K-18). Tampereella ovet aukeaa 20.00, Mooseksen Parta 21.00, Idän Ihmeet 22.00)

Liput ennakkoon www.piletti.fi 6€ + toimituskulut sekä ovelta 8€

Konsertit tuottaa Suomen Lähetysseura sekä Ohjelmatoimisto Kristalli. Tampereen konsertista vastaa lisäksi Tampereen seurakunnat/Uusi Verso sekä Tripleseven club.

Lisätietoa ja levynjulkaisutraileri: www.idänihmeet.fi