Francis Borchardt väitteli perjantaina tohtoriksi Helsingissä

Nele ja Francis Borchardt sekä tyttäret Sophia ja Alexandra. Kuva: Lawrence Borchardt

Lähetysseuran Hongkongin-työntekijä Master of Art Francis Borchardt väitteli tohtoriksi Helsingin yliopistossa perjantaina 4.5.2012.

Väitöksen aihe oli Vanhasta testamentista:The Torah in 1 Maccabees: A Literary Critical Approach to the Text.

Vastaväittelijänä toimi professori Lester L. Grabbe Hullin yliopistosta, Englannista ja kustoksena professori Martti Nissinen Helsingin yliopistosta.

Francis Borchardt on vaimonsa Nele Borchardtin kanssa Lähetysseuran lähettäminä opetus- ja seurakuntatyössä Hongkongissa. Francis Borchardt toimii Vanhan testamentin apulaisprofessorina Hongkongin luterilaisessa seminaarissa.