FELM Volunteerit bloggaavat maailmalta

Riikka Leskinen työskentelee tänä vuonna vapaaehtoisena tiedottajana Kolumbiassa Luterilaisen maailmanliiton maatoimistossa.

”Matkablogi elämästä Etelä-Amerikassa – lähtemisestä, luopumisesta, etsimisestä, löytämisestä, kokemuksista, huomioista – toivon tiestä.” Näin esittelee bloginsa viestinnän ammattilainen Riikka Leskinen, joka työskentelee tänä vuonna vapaaehtoisena tiedottajana Kolumbiassa Luterilaisen maailmanliiton maatoimistossa sekä laajemminkin Suomen Lähetysseuran Latinalaisen Amerikan työn viestinnän tehtävissä.

Suomen Lähetysseuran kautta lähtee vuosittain muutama kymmenen vapaaehtoista tai harjoittelijaa eri puolille maailmaa Lähetysseuran yhteistyökumppaneiden palvelukseen. FELM Volunteer -tehtävät kestävät 2–12 kuukautta. Sinä aikana ehtii tutustua paitsi lähetystyöhön myös paikalliseen elämään ja kulttuuriin vähän syvemmin kuin turistina ollessa.

Riikan Toivon tie -blogi löytyy osoitteesta https://toivontie.wordpress.com

Omaa blogiaan pitävät myös

Lähetysseuran ulkomaisiin vapaaehtois- ja harjoittelutehtäviin voivat hakea Lähde liikkeelle -koulutuksen käyneet. Viime vuonna FELM Volunteereja lähti maailmalle 33: Lähi-itään, Botswanaan, Etiopiaan, Tansaniaan, Nepaliin, Viroon, Thaimaahan, Kambodzhaan, Taiwaniin ja eteläiseen Afrikkaan.

Seuraavat Lähde liikkeelle -kurssit järjestetään keväällä 2017. Niiden haku avautuu sivuillamme lokakuussa 2016.

Missioblogi

Seuraa myös Missioblogia Kotimaa24-sivuilla. Missioblogin kirjoittajat ovat Suomen Lähetysseuran työntekijöitä, jotka tekevät havaintoja maailmanlaajan kirkon näkökulmasta globaaleista murroksista, kirkosta ja ihmisestä kaiken tämän keskellä.

Riikka Piri ja Heikki Hietanen bloggaavat harjoittelukokemuksistaan Tansaniasta.