Amalian kutsumus: musiikkinäytelmä lähetysmorsian Amalia Skoglundin elämästä Korson Lumosalissa 15.-17.5.

Päivi Mattilan käsikirjoittama ja säveltämä sekä Marika Westerlingin tähdittämä musiikkinäytelmä piirtää yhden lähetysmorsiamen koskettavan elämäntarinan, joka on täynnä dramaattisia käänteitä. Kuinka työ Ambomaalla käynnistyy ja miten Amalian kutsumus toteutuu? Mitä kaikkea hän kokee seuratessaan sydämensä ääntä?

Amalia Starck syntyi vuonna 1841 Räisälän kappalaisen perheeseen. 26-vuotiaana hän nai itseään reilusti vanhemman Padasjoen kirkkoherra Magnus Ingmanin, leskimiehen, jolla oli monta lasta. Vajaan vuoden kuluttua Amalia jäi itse leskeksi ja lapsipuoltensa huoltajaksi. Sitten hän tutustui lähetysoppilas Gustaf Mauritz Skoglundin, joka oli lähdössä Ambomaalle 1870. He kihlautuivat ja Amalia jäi Suomeen odottamaan pääsyä sulhasensa luokse. Koettelemukset seurasivat toisiaan Amalian elämässä, joka päättyi Namibiassa, silloisella Hereromaalla, vuonna 1906.

Tässä Ambomaalle sijoittuvassa tarinassa suomalaiset ja Suomessa asuvat namibialaiset esittävät yhdessä palan yhteistä historiaa!

Esitykset Korson Lumosalissa (Urpiaisentie 14, Vantaa)
pe 15.5. klo 19 ensi-ilta
la 16.5. klo 14 ja 18
su 17.5. klo 14