Lähetysseura järjestää matkan Palestiinan maratonille: Palestiinan maraton korostaa oikeutta liikkua vapaasti

Palestiinan maraton juostaan Betlehemin kaupungissa. Lähtö- ja maaliviiva sijoittuu Jeesuksen syntymäkirkon aukiolle.

Suomen Lähetysseura järjestää matkan Palestiinan maratonille 29.3.–4.4.2016 osana Oikeus liikkua vapaasti -kampanjaa. Matkan aikana osallistutaan maratontapahtumaan ja tutustutaan elämään ja nähtävyyksiin Betlehemissä ja Jerusalemissa sekä Suomen Lähetysseuran työhön.

Palestiinan maraton juostaan neljättä kertaa 1.4.2016. Tapahtumaan voi osallistua kannustajana tai 10 km:n, puolimaratonin tai maratonin kävelijänä tai juoksijana.

Voita matka Palestiinan maratonille!

Suomen Lähetysseura järjestää arvonnan, jonka palkintona on matka Palestiinan maratonille 2016Arvontaan osallistuvat 14.2.2016 mennessä Suomen Lähetysseuran juoksulähettiläiksi liittyneet. Myös ne, jotka ovat 14.2 mennessä jo ilmoittautuneet matkalle osallistuvat arvontaan. Lue lisää >>

Osa Lähetysseuran ihmisoikeus- ja rauhantyötä

Lähetysseuran työtä on haavoittuvien ihmisryhmien ihmisoikeuksien puolustaminen sekä rauhan ja sovinnon edellytysten luominen, muun muassa israelilaisten ja palestiinalaisten välillä.

Liikkumisvapaus on kaikille yleinen ja yhteinen ihmisoikeus, josta palestiinalaiset eivät voi nauttia. Israelin rakennuttama muuri estää heitä liikkumasta vapaasti Palestiinalaisalueilla Länsirannalla. Tämä muun muassa vaikeuttaa työssäkäyntiä, pääsyä omille viljelmille, sairaaloihin ja kouluun ja näin heikentää toimeentuloa ja perustarpeiden täyttymistä.

Molempien kansojen turvallisuus ja vapaus ovat toisiinsa sidoksissa. Sekä israelilaiset että palestiinalaiset rauhantoimijat painottavat, että oikeudenmukaisen rauhan siemen on siinä, että pystyy näkemään myös toisen kärsimyksen. Hankkeella on Jordanian ja Pyhän maan evankelisluterilaisen kirkon tuki.

Lähde mukaan matkalle

Ilmoittautuminen matkalle on käynnissä, paikkoja on rajoitettu määrä. Lähetysseuran järjestämälle matkalle ilmoittaudutaan sähköpostitse osoitteeseen palestiinanmaraton[at]suomenlahetysseura.fi, ilmoittautumisen maratonille jokainen hoitaa itse, http://palestinemarathon.com.

Myös täysin omatoimisesti matkustavat voivat liittyä Lähetysseuran ryhmään paikan päällä ja osallistua järjestettyyn ohjelmaan.

Alustava matkaohjelma ja muut tiedot matkasta löytyvät Lähetysseuran verkkosivuilta osoitteesta www.suomenlahetysseura.fi/palestiinanmaraton