Uutuuskirja: Elämä on löytöretki

Pastori Erkki Helminen on kokenut koko elämänsä olevansa löytöretkellä. Hän kertoo uutuuskirjansa Löytöretkeläisenä (Suomen Lähetysseura 2017) sivuilla jotain siitä, mitä elämä on hänelle opettanut.

Helminen haluaa jakaa löytämäänsä ja kokemaansa muille. Hän löytää tekstiensä aiheet niin arjesta kuin juhlasta, menneestä ja nykyhetkestä, Suomesta ja maailmalta. Kirjan lyhyet tekstit sopivat luettavaksi niin yksin kuin ryhmässä.

– Elämä on koko ajan, alusta loppuun saakka tiedon ja kokemusten keräämistä. Niitä tarjoavat koti, koulu, joillekin kirkko, musiikki, kulttuuri, luonto, ystävät ja nekin, joita ei voi millään muotoa kutsua ystäviksi, Helminen kirjoittaa kirjansa esipuheessa.

Erkki Helminen on työskennellyt uransa alkupuolella 1970-luvun lopulta alkaen Suomen Lähetysseuran lähettämänä Senegalissa. Kotimaahan palattuaan hän jäi Lähetysseuran palvelukseen yhteensä kolmeksikymmeneksi vuodeksi. Hän jäi eläkkeelle Seuran palveluksesta vuonna 2009.

Löytöretkeläisenä-kirja on myynnissä Suomen Lähetysseuran verkkokauppa Basaarissa sekä hyvin varustetuissa kirjakaupoissa.