Podcast: Joulu maailmalla – Näitä asioita ikävöin Suomesta

Sylvian joululaulu kertoo jouluisesta koti-ikävästä. Sitä kokee myös moni Lähetysseuran työntekijä, joka viettää joulua ulkomailla.

Tuoreessa Kirkko maailmalla -podcastissa kuulet, mitä kaikkea ulkomailla joulua viettävät Lähetysseuran työntekijät Suomesta kaipaavat. Miten he pääsevät joulutunnelmaan ja miten joulua vietetään esimerkiksi Pohjois-Thaimaassa, jossa joululahjaksi voidaan antaa vaikka sipsejä, hammastahnaa tai sampoota?

”Näille ihmisille joulunvietto on vielä uutta ja tosi tärkeää. Joulu ei ole vain ydinperheen juhla, vaan mukaan kutsutaan kaikki kyläläiset – uskonnosta riippumatta”, kertoo Pohjois-Thaimaassa joulua viettävä Lähetysseuran työntekijä Tomas Kolkka.

Kirkko maailmalla -podcastissa kerromme kuulumisia globaalista kirkosta, tarinoita kehitysmaiden ihmisten elämästä ja työstä paremman ja oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Kirkko maailmalla -podcastia pääset kuuntelemaan verkkosivujemme lisäksi esimerkiksi SoundCloudissaSpotifyssa ja Apple Podcasteissa. Ohjelmaa voi kuunnella joka sunnuntai Radio Deillä kello 17.40.