SAT-7 kutsuu kristittyjä esirukoukseen arabimaiden tapahtumien takia

Egytiläisiä mielenosoittajia Tahrir-aukiolla Kairossa. Kuva: SAT-7

Lähetysseuran yhteistyöjärjestö, kristillinen satellittitelevisiojärjestö SAT-7 kutsuu kristittyjä rukoukseen arabimaissa tapahtuneiden muutosten takia.

”Kun tunisialaiset ja egyptiläiset onnittelevat toisiaan sanomalla ’Mabrouk’, kumpikin maa on nyt siirtymässä pitkään ja vaikeaan muutosprosessiin”, kertoo SAT-7:n toimitusjohtaja Terence Ascott blogissaan järjestön verkkosivulla.

Hän sanoo, että näiden maiden kirkkojen ja kansojen pitää pysyä lujina niiden päämäärien saavuttamiseksi, joiden takia jotkut ovat jopa antaneet henkensä.

Ascott pyytää rukoilemaan, että muutokset voisivat tapahtua rauhanomaisesti, ja että kirkot voisivat toimia ”maan suolana ja valona” kuten niiden tehtävä on, ja että niiden toiminta turvattaisiin tulevaisuudessakin.

Vuonna 1996 perustettu tunnustustenvälinen SAT-7-järjestö tuottaa ja lähettää arabian-, turkin- ja persiankielisiä satelliittitelevisio-ohjelmia Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa.

Päivittäin lähetettävät ohjelmat sisältävät mm. keskusteluja, draamaa, musiikkia, lastenohjelmia ja raamattuopetusta. Ne tavoittavat noin 20 miljoonaa katselijaa.

Lähetyksissä otetaan huomioon kohdemaiden kulttuuriset, poliittiset ja uskonnolliset olosuhteet. Kristilliset arvot tulevat esille ohjelmissa.

Lähetysseura on ollut mukana järjestön toiminnassa alusta lähtien. Lähetysseuran yhteistyökumppani Jordanian ja Pyhän maan evankelisluterilainen kirkko on myös edustettuna järjestön hallituksessa.

17.2.2011

Lue Terence Ascottin blogi