Jaakko Löytyn juhlakiertue esiintyy kirkkopäivillä Kouvolassa 23. toukokuuta

Jaakko Löytty esiintyi juhlakiertueellaan maaliskuussa kahdeksalla paikkakunnalla

Muusikko Jaakko Löytty täytti helmikuussa 60 vuotta. Pyöreiden vuosien kunniaksi hän järjestää juhlakiertueen Hyvät sanat – taivaallinen sävel, joka alkoi kahdeksalla konsertilla maaliskuussa. Juhlakiertueen seuraava konsertti pidetään kirkkopäivillä Kouvolassa 23. toukokuuta.

Jaakko Löytty kertoo, että maaliskuun konsertit pyrittiin tekemään hiippakunnittain, ja niillä tavoitettiin enimmäkseen riviseurakuntalaisia.

-Kirkkopäivillä kuunteluvuorossa ovat seurakuntien työntekijät ja valtuutetut. Laulut ovat samoja, mutta yleisö kirkollisesti valistuneempaa, Löytty pohtii.

-Olen iloinen siitä, että lauluni ja konsertin teemat tulevat tutuiksi laajalti kirkossamme. On hienoa saada Kouvolassakin kajauttaa hyvät sanat ja taivaalliset sävelet ilmoille.

Jaakko Löytty kiittää monista lämpimistä 60-vuotisonnitteluista. Konserttien tuoton hän lahjoittaa Suomen Lähetysseuran vammaistyölle Botswanaan, Etiopiaan ja Nepaliin.

– Tasaus Jumalan maailmassa on konsertin alkuosan teema. Erityisesti haluan kiinnittää huomion kaikista heikoimmassa asemassa oleviin, vammaisiin.

-Suomen Lähetysseura on tehnyt ansiokkaasti työtä heidän parissa eri puolilla maailmaa. Haluan olla tukemassa tätä työtä.

Konsertin loppuosassa teema muuttuu, ja se on omistettu parisuhdelauluille.

-Kaijan kanssa meillä on pitkä taistelusuhde, olemme onnistuneet taistelemaan samalla puolella jo 40 vuotta. Haluan näillä rakkauslauluillani olla tukemassa pariskuntia heidän valitsemallaan pitkänsitkeällä tiellä.

– Mielestäni nämä kaksi teemaa ovat tärkeitä kirkon työssä. Lähimpänä olevista ja kauaksi jääneistä meidän tulee kantaa huolta yhtälailla. Tämä on minun mielestäni kirkon tehtävä.

***

Jaakko Löytyn juhlakiertueen Hyvät sanat – taivaallinen sävel -konsertti pidetään Kouvolan kaupungintalon juhlasalissa 23.5. klo 16.30, osoite Torikatu 10, 45100 Kouvola

Liput www.lippupalvelu.fi sekä Lippupalvelun myyntipisteet

Peruslippu on 17,50€ + palvelumaksu